2024-03-16

Strålande fredag

 

Vi åkte iväg och handlade efter frukosten. Skulle egentligen ha handlat i torsdags. Men då var vi så trötta efter allt slit och släp på takterrassen på eftermiddagen, så vi hoppade det då.

Efter veckohandlingen tog vi bara fredag. Hade faktiskt tänkt att tagit ett varv med dammsugaren. Men det får göras en annan dag helt enkelt. Men inte idag i alla fall.

Vi hade strålande väder och temperaturen steg över 25 graders strecket på termometern. Så igår var första härliga heldagen på våran takterrass. Vi tog fredagsdrinken där och vi åt lite gott där uppe med. 

På kvällen blev det en stund vid tv:n innan vi hoppade i säng.


Vi kom ner till havet precis innan solen steg upp. Så vi stod och väntade en liten stund på den.


När vi vek av och gick hemåt hade solen kommit upp en bit och jag kände att nu är det dags att hänga in täckjackan i garderoben.


Cinzano Rosso, is och Sprite.


Lite god plockmat.

6 kommentarer:

  1. Så härligt det är nu. Det verkar som att ni hade en fin fredag. Då önskar jag er en trevlig helg! Nu ska tvättmaskinen vevas igång och frukost intas innan marknaden. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår fredag var jättebra och skön.
      Ha en fin helg ni med.
      Kram

      Radera
  2. Åh vilken härlig fredag! Och så skönt med värmen på intåg, nu vill man ha den känner jag :) Ljuvlig soluppgång som vanligt! Så vackert :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, helt underbart.
      Jag njuter av havspromenaderna när jag får se morgonen vakna till liv.
      Kram

      Radera
  3. Vad skönt att kunna hänga undan täckjackan! Skönt med värmen nu, jag badade igår, 18 grader i poolen, härligt. Ha en go lördag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, idag blev det bara en tjocktröja på.
      Såg att vi hade 18 i vår pool med. Grannen som var nere veckan som var, sa att det nog var det i havet med.
      Fin och bra lördag till er med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.