2024-03-01

Vanlig torsdag

 

Vi uträttade lite ärenden på förmiddagen och sedan tog vi och handlade igår istället för idag, när vi ändå var ute och for. Det var inga mängder som skulle inhandlas. Utan bara de vanliga basvarorna som tagit slut.

När allt detta var gjort var det eftermiddag och dags att fixa något att äta. Det fick bli en snabb och enkel pasta med bacon i.

Efter middagen hände det inte så mycket mer här hos oss. Utan gubben gjorde sitt och jag gjorde det jag ville. Jag hamnade i köket en stund, för jag testade att göra en enkel citronglass. Vi har en del citroner kvar från vår skörd och de börjar att bli mjuka i skalet en del. Vi får se om glassen går att äta. Det blir att testa den idag när den stelnat. Det jag gjorde glassen på var vispad grädde, kondenserad mjölk, citron juice från 3 citroner och en skvätt hemmagjord Limoncello.


Vår morgonrunda gick ner till havet.



Men det blåste så mycket. Så vi vek upp på första bästa gata och gick hemåt.

14 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder från er morgonpromenad.
    Hoppas glassen blir till belåtenhet men det låter som tilltalande och fräscha smaker tycker jag.

    Önskar er en trevlig fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag slickade visparna så smakade det väldigt gott. Men vi får se hur den blir när den stelnat.
      Detsamma till er.
      Kram

      Radera
  2. Det var väldigt vad det ska blåsa i dagarna. Det gillar vi inte riktigt. 1 mars idag redan. Vad hände liksom?! Trevlig helg på er! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir lite trött på blåsten faktiskt.
      Ja, det går fort nu.
      Detsamma till er.
      Kram

      Radera
  3. Magiskt vacker soluppgång, vilken ynnest att kunna gå på morronpromenad så :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad att vi inte har långt till havet och att man kan göra morgonrundorna där.
      Kram

      Radera
  4. Ja vilken underbar promenad du har, du och havet. Fantastiskt. OCH jag har sagt det förr, men hemmagjord limoncello ändå ... DET kommer att bli en riktigt god glass. Kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa promenader är guld värda 👍😊.
      Vi får hoppas att den blev god.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Underbar soluppgång... kan känna värmen från den ända hit! Älskar citronglass! Den kommer bli jättegod!

    Trevlig helg! Må gott och KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den värmer gott när den kommit upp, även om det blåser en del.
      Jag var och kollade efter glassen som du hade köpt på Lidl. Men här var den slut. Så nu testar jag att göra egen citronglass.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. Ni ser ut att ha så fina omgivningar runt om er och fin gemenskap. Så gott att göra egen citron-glass och fint att ga egen skörd oxå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor toppenbra.
      Glassen blev kanon på våra egna citroner.

      Radera
  7. Vad härligt med egen citronglass, hoppas den blir riktigt god. Jag gjorde lemoncurd igår, för jag hade lite äggulor som jag inte ville skulle behöva slängas. Så nu ska jag hitta på något att baka idag där lemoncurden kan passa :) Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul att kunna göra något på sin egna skörd 😊.
      Just det, lemoncurd kan man ju göra med 👍.
      Du hittar nog något gott bakverk som kan vara till lemoncurden.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.