2024-03-11

Söndagen

 

I lördags natt kom grannen vägg i vägg med oss ner till sitt hus. Gubben var inne på dagen och satte på elen och vattnet till dem. Då fick han se att det regnade in i deras patio. Och inte så lite heller, då det vräkte ner som mest just då.

Så han gick upp på taket och fick se ett runt hål i deras plasttak som de har. Gubben sågade till en ny skiva till hålet av en plastskiva som han hade sparat. Sedan fick jag hjälpa till att stå och hålla paraplyet när han torkade torrt och smetade på klister så biten skulle sitta fast.

På morgonen berättade gubben för dem vad han hade fått gjort på taket när han sett att det regnade in hos dem. Det hade suttit en ventil där i taket, som var tvungen att finnas när det hade gas i huset. Men som nu är borttaget. Sedan hade de bara satt över silvertejp över hålet. Som nu förmodligen hade lossnat av vind och blåst efter ett par år.

Vädret igår det var lite fram och tillbaka hela dagen. Först var det fint, sedan ökade vinden. Efter det så blev det mulet och kom några stänk. Sedan sprack det upp igen mot kvällen och solen visade sig igen.


På väg mot havet och solen håller på att stiga upp.


När vi kom ner till stranden var den redan uppe.


Men det brydde sig inte Ixa om. För hon vill bara gräva djupa hål i sanden.


På eftermiddagsrundan fick vi några regnstänk på oss.



Men kvällsrundan bjöd på sol.

11 kommentarer:

  1. Tänk vad grannarna är glada över all hjälp de har av "gubben"!
    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han tycker det är kul att hjälpa till.
      Och vem skulle inte bli glad om någon fixade en läcka i taket.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Vilken otur med grannes tak men tur att du har en kompetent och hjälpsam gubbe som kunde fixa. Vatten kan verkligen ställa till det.
    Vilken grävmaskin ni har ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan ju det.
      Och han tycker det är kul att vara behjälplig när han kan.
      Nu skojar vi inte längre 🙈. Där blir det djupa hål när hon sätter igång. Känns rätt skönt att vi inte har gräsmatta hemma.
      Kram

      Radera
  3. Gud vad skönt att ha en granne man kan lita på i "alla väder" Hihi.
    Underbart för Ixa att få gräva i sanden. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra 😉😃.
      Jo, det är hennes favorit grej på stranden.
      Kram

      Radera
  4. Måste vara väldigt skönt för era grannar och vänner att ni tar hand om deras boenden när de inte är där! Här grävs det också (av katterna), särskilt i uppluckrad jord, det gillar de. Ha en fin kväll, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de tycker det känns skönt att vi bor här permanent och kan hjälpa till om det behövs.
      Ja, det kan jag tänka mig att de gillar era katter.
      Detsamma
      Kram

      Radera
  5. Åhh jag vill också gräva djupa hål på stranden. Vilken toppengranne som lagar tak. :-) Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då vill man ha en spade till hands 😉.
      Klart man hjälper till om man ser att något är trasigt när inte grannarna är här.
      Kram

      Radera
  6. Jag visste aldrig att jag kunde få tillbaka min fästman tills jag kontaktade Dr Isikolo som hjälpte mig. Jag hade ett fruktansvärt missförstånd med min man och vi gick olika vägar. Jag var nedstämd känslomässigt och visste inte vad jag skulle göra för att hjälpa situationen. Så jag fick veta om Dr Isikolo. Jag kontaktade honom och fick honom att hjälpa till med mina problem. Han berättade för mig allt jag behövde veta och förstod och jag följde procedurerna och han fixade så småningom problemet åt mig och nu är jag och min fästman tillsammans igen och jag vet att vi snart kommer att gifta oss. Det hade inte varit möjligt om Dr Isikolo inte hjälpte mig som utlovat. Resultatet av hans arbete visar sig säkert efter 48 timmar och det är 100% garanterat. Det är synligt för mig att se effekten av resultatet av allt han gjorde för mig och verkligen kärleken och tillgivenheten mellan mig och min fästman är helt återställd och det gläder mitt hjärta att jag inte förlorade honom till någon där ute. Han kan lika gärna hjälpa dig om du vänder dig till honom nu. Sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.