2024-03-14

Vi fortsatte

 

Med vårt städande igår med. Och vi kommer att fortsätta idag också. För vi är långt ifrån klara där uppe på takterrassen.

Först var det dammsugaren som gjorde sitt där på terrassgolvet. Den tog bort den värsta skiten på golvet. Sedan kom högtryckstvätten fram och gubben spolade bort all sand som lägger sig som ett fint lager lite varstans.

Det var omplacering av växter och även växter som kasserades. En av dem var passionsfrukten. Nu har vi gett passionsfrukten så himla många chanser. Den har varit planterad i kruka och vi har även försökt ha den direkt ner i backen. Men den dör ändå varenda år. Så nu hoppar vi att köpa någon ny. Vi har konstaterat nu att vi klarar inte en passionsfrukt. Så enkelt är det. Sedan är det även en eller två kaktusar som ska hackas ner i småbitar och slängas på komposten. 

Så idag fortsätter takterrasstädandet.


Det här gör mig lycklig att starta morgonen så här.


Snart skulle högtryckstvätten sättas igång. Och då blev det full rulle på Ixa. Jaga rinnande vatten, det gillar hon.


När vi gav upp jobbet på eftermiddagen för att laga lite middag till oss. Så passade jag på att baka några snabbskorpor med. Gjorde de här ofta i Sverige. De bakas på bakpulver och inte jäst.



Solen höll på att gå ner när kvällsrundan gjordes.

8 kommentarer:

  1. Det är konstigt att våren ofta sätter igång "lusten " att städa och göra fint . Det kan inte vara ljuset för det är ju här alltid. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite konstigt. Egentligen skulle man vara klar med allt detta och bara sitta och njuta nu 😉😁.
      Kram

      Radera
  2. Ni har i alla fall försökt och det är väl så att man inte lyckas med alla växter. Då får man fokusera på andra.
    Lika vackra bilder som vanligt och den sista har verkligen det lilla extra.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har vi verkligen gjort. Så man får köpa passionsfrukten hädan efter 😃.
      Tack och hoppas din torsdag har varit bra med.
      Kram

      Radera
  3. Jag längtar efter att få städa min balkong! Idag var det plus 10 och sol! Snart så!
    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det förstår jag. Det ska bli kul att se hur du fixar till den.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Vi har köpt en passionsfrukt för andra gången. Roger har en romantisk dröm om att äta en passionsfrukt till frukosten varje dag :) Men jag tror inte den kommer överleva heller... men det säger jag inte högt.. en gång är ingen gång, men om den dör igen nu så lägger jag ner det också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad gör vi för fel? Men vi har gett upp nu. Känns som man slänger pengarna i sjön om man skulle testa igen. Vi har vänner som vi brukar få av. Eller så får vi handla när vi ska ha.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.