2023-10-19

Mittiveckandagen

 

Här skriver jag om hur trött jag blir av att trängs med mycket folk etc. Och vad gjorde jag igår då. -Jo, jag trängdes med folk igen borta på La Zenia 🙈. Ja, hur tänkte hon där, kanske ni tänker och skakar på huvudet när ni läser detta.

-Jo förstår ni, jag vill att alla barnbarn oavsett ålder ska ha för (nästan) samma peng om man köper något. Kanske ett konstigt tänk. Men så är det och nu var det inte riktigt så. Så liten komplettering behövdes göras.

Men det var rätt snabbt avklarat och jag traskade hem igen. Gubben höll på för fullt med blommorna på takterrassen när jag kom hem. Så jag hamnade där uppe ett tag jag med.

Sedan blev det paketinslagning av Elvis presenter och till småtjejerna som jag köpt några grejer till med. De stora barnbarnen får en swish istället. Det uppskattar de mer.

På kvällen började vi att se "Lupin" som kommit ut med säsong 3 på Netflix. En skoj och lättsam serie tycker vi.


Inget som syns på bild. Men här vimlade det av kaniner i varenda buske.


Så det var rätt skönt tyckte Ixa att vila efter den morgonpromenaden. 



Avokado, kalkonfilé, rödkål, stekta kikärtor, champinjoner, solrosfrön, olivolja, limejuice, vitlök, honung, färsk ingefära, salt och blandpeppar. Ja, det var det som fanns på middagstallriken.

6 kommentarer:

  1. Även om det inte behöver vara på öret så tycker jag också att det ska vara rättvist när det gäller presenter och julklappar.
    Lika god middag som vanligt hos er ser jag :D

    Önskar en fin torsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, och på öret går det aldrig att få till. Men rätt nära fungerar bra.
      T.o.m. gubben som inte är någon fan av bönor och kikärtor blev överraskad och tyckte det var jättegott.
      Ha en fortsatt fin torsdag du med.
      Kram

      Radera
  2. Jomen det är rätt tänk, att det ska vara rättvist. Tycker det är helt rätt vad gäller presenter till barnbarnen. Alltså din mat, jag säger bara det ... Älskar kikärtor så mkt, men har aldrig stekt dem. Har rostat i ugnen dock, blir så gott. Men jag måste också prova att steka. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska det vara.
      Det kanske är lite samma sak att steka dem i pannan lite snabbt med en massa kryddor, eller 🤔🤨.
      Kram

      Radera
  3. Jag rostar gärna kikärtor i ugnen, tillsammans med pumpa och massa paprikakrydda blir det jättegott. Många kaniner blir det lätt... :) Vi har sett Lupins 3:e säsong och gillar den serien också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har rostat i ugnen med men inte med pumpa, men det lät gott.
      Ja, fy tusan va mycket kaniner det kan vara på ett och samma ställe 🙈.
      Vi såg klart på den igår och vi tycker den är bra, kul och lättsam.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.