2023-10-17

Vecka 42

 

Började igår och nu har vi bara 68 dagar kvar tills det är julafton 😲. Och en annan har inte riktigt börjat att tänka höst ännu, fast den håller på för fullt.

Och i år firar jag och gubben julen här i Spanien. Vi har gjort det en gång tidigare när vi inte kunde resa p.g.a. pandemin. Och i år är det för vi har Ixa som bara är året. Man kan ta med henne till Sverige, men inget som vi tänkt göra detta år i alla fall.

Men vi har haft delar av vår flock hos oss i år. Och gubben har varit i Sverige 2 gånger och jag kommer snart besöka flocken med. Så vi har inte bara setts på Whatsapp, som vi gör lite då och då.

Vad gjorde vi igår då 🤨. Gubben var i väg till Torrevieja och jag var hemma med Ixa.

Jag gjorde bl.a. värsta tråkjobbet. Jag fäste alla trådar på mina buckethats som jag gjort. Fy sjutton vilket tråkigt att göra grej det är. Men nu är det gjort. Och virknålar och garn får åka undan ett tag. Nu får jag fokusera på mitt nästa projekt när jag är tillbaka från Sverige.

Vi kollade lite på tv:n igår och när vi sett det vi skulle slog vi över till fotbollsmatchen. Belgien-Sverige, och fick höra vad som hade hänt i Bryssel. Det är bara så hemskt alltihopa.



Punta Primastranden.

10 kommentarer:

  1. Det blir säkert bra med en jul i Spanien. Ixa är ju inte så gammal än.
    Visst är det alldeles gräsligt det som hände under matchen. Vad är det för fel på folk...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med 😊. Nej, hon är ju inte det.
      Hemskt, vågar man skylta med att man är svensk längre.
      Kram

      Radera
  2. Hej Anneli! Ni kommer få en lugn och mysig jul! Skönt det också! Ja du, det som händer här hemma och ute i världen är fruktansvärt. Vad är det för fel på folk?!! Nu vill jag ha kaffe! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du 😉😁.
      Den kommer att bli bra det är jag inte ett dugg orolig över.
      Ja, det är det.
      Det blir kvällsfika snar här.
      Kram

      Radera
  3. Hej CARIN SÅKLART!! Puss

    SvaraRadera
  4. Ja, det som hände igår i Bryssel var verkligen chockerande vidrigt. Koranbränningars hämnd, antar jag. Och blir det mer? Ja vilken ondska när två oskyldiga fans får sätta livet till. Julen för er kommer att bli toppen, julen 2020 var en av de bästa jular jag haft (på riktigt). Och snart åker du hem, mysigt. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är hemskt. Man vågar nog inte yppa om att man är svensk snart om det fortsätter.
      Vår jul det året var det inget fel på heller och denna kommer att bli bra den med.
      Ja det ska bli kul att krama om alla då.
      Kram

      Radera
  5. Jag har varit i Spanien över jul ett par gånger, men vi firade inte då utan tog en lång cykeltur runt Malaga och åt matsäck med havsutsikt. Det gick bra det också. Hoppas ni får en jul som ni önskar (men vi hörs ju innan dess.. ).

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi blev kvar här 2020 så firade vi julaftonen nere på stranden som var mysigt. Kanske blir en repris i år med det. Så den blir säkert bra den här julen med 😀.
      Tack, och det gör vi.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.