2023-10-11

Tisdagen rätt och slätt

 

Vid middagstid tog vi oss en sväng med Ixa och hamnade för en vätskekontroll på Abbys. Där vid ett bord satt fyra bekanta ansikten som vi slog oss ner bredvid. När de hade ätit klart och sa tack och hej, så satt jag och gubben kvar en stund till innan vi gick där ifrån.

När vi kom hem så startade jag med maten och det fick bli en köttfärspaj. Hade blivit lite inspirerad av Anna när hon visade på sin blogg att hon gjort en paj härom dagen.

På kvällen blev det "Gränsbevakarna" och "Över Atlanten" på tv:n. "Alla mot alla" kollar vi på morgonen så vi slipper all reklam och kan bara spola förbi den.


Man hinner knappt med när solen går upp nu. Eftersom det har legat en molnbank utmed havet varenda morgon.


En trevlig pratstund.


Det var så länge sedan vi åt paj.


Så vi backade på maten både jag och gubben.



Kväller på våran gata.

14 kommentarer:

  1. Vilket trevligt och spontant stopp det blev. Inte fel alls skulle jag säga.
    Pajen ser så fin och god ut!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev ett bra stopp på våran väg.
      Den var helt okej.
      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig paj, ser jättegod ut. Trevligt att ha ett gäng att "hänga" med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Ja, det är trevligt att ha lite vänner.

      Radera
  3. Jag blev också så inspirerad av Annas Quiche Lorraine. MUMS, tänker också göra den på hennes sätt. Kul att du redan gjort den. Gammal klassiker, tror det var bland det första jag lagade i matväg. Men Annas , och nu din, ser ju så galet GOD ut.
    Mysigt spontanstopp längs vägen, bästa!! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde inte precis likadant 🙈 utan min fick bli en köttfärspaj. Men paj oavsett vad det är i den är galet gott.
      Kram

      Radera
  4. En fin dag.
    Den pajen såg god ut. Längesedan jag gjorde paj också.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar också starta morgonen med gårdagens avsnitt av Alla mot Alla. Väldigt kul program, även om jag inte kan svaret på så många frågor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi kan inte heller svaren på alla frågorna. Men ett kul program.

      Radera
  6. Ohh gott med paj, och härligt att inspireras till att göra när man sett på annan blogg. Så trevligt ni hade det =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skoj när man kollar runt på bloggar.
      Det var en toppendag.

      Radera
  7. Jag gör gärna pajer, tycker det blir så gott och dessutom är det bra restmat. Vi äter 1/8 var och resten läggs i kyl och frys. Med en stor sallad till blir vi mätta och glada. Gör alltid pajskal av kikärtsmjöl också så jag som vegetarian får extra protein samt att det är utan gluten (vilket jag heller inte äter). Nu blev jag inspirerad att göra en igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Paj är verkligen en bra restmat tycker jag med.
      Kikärtsmjöl har jag aldrig gjort på. Men majsmjöl och glutenfritt mjöl har det blivit några pajer på.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.