2023-10-29

Väldigt lång dag

 

Ja, nu är jag hemma igen efter en vecka i Sverige hos nära och kära och barn och barnbarn.

Igår började dagen med att sjunga för dottern som fyllde 39 år. Sedan blev det fix och don för vid 11.00 tiden skulle resten utav flocken dyka upp. 

Vi åt mackor, plättar, chokladbollar och kakor. Drack kaffe, mjölk eller saft till det. Sedan pratade vi bort ett par timmar innan det var dags att åka.

Men mitt plan gick inte förens på kvällen så det blev en runda ut till Skärblacka och träffa de största barnbarnen med. Jag åt middag med familjen där och vi fikade med innan Anders skjutsade upp mig till Skavsta. 

Såklart så var flyget försenat över en timme. Så istället för 19.45 som vi skulle ha lyft. Blev tiden 21.20 innan vi kom iväg. Vi landade på Alicantes flygplats 01.10. Och vi satt nyckeln i dörren efter 02.00.

Hur skönt och mysigt som helst att få krypa ner i sin egna säng, och ha Ixa tätt intill sig och gubben bredvid mig efter en mysig vecka med flocken i Sverige.

Borta bra men hemma bäst, det stämmer så bra. Även om man har tillbringat sin tid med nära och kära.



En enda bild blev knäppt igår på småttingarna i vår flock.

10 kommentarer:

  1. Hej Carin! Välkommen hem efter en kall men mysig vecka i Sverige! Oj, det blev verkligen en lång dag! Det är jobbigt att bara sitta och vänta, speciellt på kvällen när man bara vill hem! Skönt att bara kunna ta det lugnt idag söndag. Tor jag glömde gratta din dotter i förra inlägget! 39 år!! HURRA! Ja, våra barn har blivit vuxna. Vart tog 80-talet vägen?!! Det var väl inte så länge sedan? Njut av din söndag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Tack, ja fy sjutton så tråkigt det är när flyget blir försenat.
      Men man kan säga att jag kramade ut det sista av min dag i Sverige 😉😄.
      Tiden går i en hiskelens fart. Ja, vart tog 80-talet vägen 🙈.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig vecka du har haft med nära och kära. Sedan är det ändå så att det är skönt att komma hem till sitt eget.

    Önskar en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har varit superbra, men skönt och mysigt att vara hemma igen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Välkommen hem! 🇸🇪➡️🇪🇦 Kram

    SvaraRadera
  4. Hemma är alltid bäst - så är det bara :)
    Ha en mysig kväll!
    Kram från ett regnigt Öland & Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så.
      Kvällen var bra och det blev maratontittande på Robinson.
      Vi fick några stänk på morgonen. Men nu brjar solen titta fram.
      Kram

      Radera
  5. Hemma är bäst, det är väl därför det känns som hemma :) Hoppas du slipper regnet vi har nu, att du får sol och värme på dig imorgon när du ger dig ut på morgonpromenaden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det 😊.
      Det kom några stänk i morse, men inget som jag blev blöt av. Men nu börjar solen titta fram igen.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.