2023-10-27

Liten cykeltur

 

Jag lånade en cykel igår av familjen och tog mig en tur till Hageby och besökte svärfar. Jag var där tidigt på förmiddagen som vi hade bestämt över telefonen dagen innan.

Han kom upp efter ett tag när jag varit där och vi tog en kopp kaffe ihop innan jag åkte där ifrån. Han är väldigt trött och har svårt att prata eftersom luften inte räcker till längre i hans lungor .

Efter besöket styrde jag cykeln mot Blomsterlandet och hämtade sättvitlök som gubben hade beställt av sin gamla chef. Blev en liten snabbfika där med och lite prat innan jag cyklade hem till Lindö igen.

Lämnade cykeln och gick iväg för att hämta Ellen som slutade skolan 13.30. När vi kom hem Så kom Axel straxt efter oss från sin skola i stan.

När föräldrarna kommit hem från sina arbeten tog jag och dottern en långpromenad med Doris innan maten.

Sedan gick kvällen snabbt efter vi hade ätit middag. Dagarna går lika snabbt här som hemma tyvärr.


Mulet och gråkallt hela dagen.


På gymnastikmattan visade Ellen sina färdigheter i gymnastik som hon lärt sig.


Doris satt på min säng (som jag sover i nu) och tittade efter husse stack iväg för att lämna Axel på fotbollsträningen.


Fina syskonparet när mormor ville ta ett kort på dem.



Så vackert med de upplysta träden på vår kvällsrunda.

10 kommentarer:

  1. Det är konstigt att tiden går så fort hela tiden. Oavsett var en är och gör. Men bara att hänga på :)

    SvaraRadera
  2. Dagarna går fort oavsett tycker jag och det är inget undantag när man är på resande fot.
    Så fint det är med upplysta träd nu när mörkret kopplar greppet.
    Väldigt rar syskonbild <3 Så fint att du fick hälsat på din svärfar men tråkigt att hälsan sviktar.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju inte det, fast man gärna skulle vilja det.
      Ja, det är mycket vackert med träden nere vid vattnet som är upplysta på kvällen.
      Den blev superbra på dem.
      Kändes skönt att fått hälsa på honom nu. Men tråkigt att han är så sjuk.
      Desamma
      Kram

      Radera
  3. Det är mysigt att vara del av deras vardag. Fina bilder på fina dagar. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Carin! Fint syskonpar, så söta! Än kan man cykla i alla fall! Blev en bra bit för dig att cykla i ruggvädret. Jag håller mig inomhus... med tända ljus! Ha en skön fredag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, de är så goa.
      Jag cyklade året om när vi bodde i Sverige. Så det var lite som förr 😉. Såg på mobilen att det var över 7 km. till Hageby. Idag har jag lite ont i rumpan av sadeln. Men det är smällar man får ta 😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Gud vilka söta barnbarn du har. Så roligt för er alla att du är där nu. Det måste vara rena, rama festen varje dag för dem nu när du är där. Minns hur det var när min mormor kom och hälsade på, det var så speciellt och roligt och festligt. Mysigt att du kan åka så här när du vill. Låter som om du har en fin tillvaro därhemma i höstmörkret. Vad jobbigt med svärfar, det här att bli gammal alltså ... Tiden ja, den går så fort att det är rent skrämmande. Kramar och ha en riktigt fin helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och visst är det mysigt och intensivt, för man vill hinna med massor av saker ihop.
      Det är tungt att se att det gått så fort med honom. Men så glad att vi kunde ses i alla fall.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.