2023-10-06

Vår torsdag

 

Först en morgonpromenad innan frukosten. Körde en maskin tvätt under tiden som jag hade lite datorhäng. Efter det så rullade dagen bara på.

Stefan och Krister lämnade tillbaka sina golfbagar för de åker hem till Sverige idag. Sedan kom Stefan numero dos och hämtade 2 krukor med blomskott i. Gubben har beskurit våran 🌼 (klicka på blomman) för den hade brett ut sig så mycket.

Och min lilla gubbe har väldigt svårt att bara kasta en växt. Så då planterar man istället det han beskär och ger bort till vänner. Men det händer att han får slänga med. Men det syns på honom att det gör ont i hjärtat då.

På eftermiddagen tog jag och Ixa en långpromenad bort till Chatarina som bor i början av Torrevieja. Vi gick ner till Punta Prima och gick strandvägen till henne. Gubben tog bilen dit och vi möttes upp utanför Chatarinas port.

Vi blev bjudna på tapas och satt på hennes fina och mysiga takterrass tills det var dags att åka hem. 


Vi gick ner vid Punta Prima restaurangen på morgonpromenaden.


För att se havet.


För att se morgonen gry.


Gick över allmänningen och konstaterade att de flyttat ut staketet lite till på vissa ställen för bygget som håller på.


Såg att solen kämpade för att komma över molnbanken.


Och äntligen hade den gjort det när vi vikt av från havet.


En hundfamilj på hundstranden efter Punta Prima.


Vi gick i genom palmdungen vid Ferrisstranden.


Sedan vilade vi benen jag och Ixa och jag njöt av ett glas rosé till tapasen.



Det blev kväller och vi tackade för oss och tog bilen hem.

14 kommentarer:

  1. Trevlig torsdag var det och nu önskar jag er trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga dagar ni har. Tempelblomman har jag aldrig sett. Finns nog inte här?
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har det så bra 😀.
      Jo den finns i Sverige med och kan även heta Frangipani.
      Kram

      Radera
  3. Så vackra bilder från er morgonpromenad och vilken bra dag det blev!

    Kram och god fredag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en toppendag och morgonpromenaden var ljuvlig.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Fina bilder av en bra dag!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och den var strålande.
      Detsamma till dig.

      Radera
  5. Härlig morgonpromenad ni tog. Jag tycker det är svårt att klippa ner blommorna. Mina paletter växer som de vill och de skulle verkligen behöva en duvning. Men jag har inte hjärta att klippa ner dom för då kommer jag slänga skotten. Så de får växa fritt så länge det går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var superskön.
      Ja, det är ju det som är kruxet att antingen ska man slänga det eller spara 😉🤔. Min gubbe sparar och planterar på nytt och ger bort. Du kanske kan göra det med. Vem blir inte glad av att få en stickling som kan bli stor och vacker.
      Men palettblad är rätt snygga när de bli gigantiska med.

      Radera
  6. En skön dag med variation på takterass :) Jag förstår att det är svårt att slänga levande växter. Men ibland blir det så. Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det.
      För mig är det inga problem. Men för min lille trädgårdsmästare är det desto svårare.
      Detsamma till dig.

      Radera
  7. Det är hans små egna individer och förstår att han har svårt att göra sig av med dem då. Perfekt att göra fler saker i ett svep då man är i gång så går eg allt snabbare också =D

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.