2023-10-26

Byte

 

Igår var det bytesdag. Så jag spenderade halva dagen hos Amelia och Elvis. Och på eftermiddagen kom dottern och Ellen och hämtade mig. Så följde jag med dem hem. Så nu spenderar jag mina sista dagar i Norrköping.


Så vi pysslade Amelia och jag.


Och Axel och jag ritade.



Vi bakade även muffins innan jag åkte.


När jag kom till stan (Lindö) fick jag hjälpa till att halloweenpynta gården.


Det blev väldigt läskigt.


Ellen provsminkade sig inför halloweenfesten som de ska ha i skolan på fredag. 




På kvällen myste jag framför brasan innan läggdags. 

10 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket det är kring halloween numera. Det är en rolig grej som piggar upp hösten och underlättar resan mot jul (kanske). Kram och ha en fortsatt trevlig vistelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här vuxit enormt, och nog piggar det upp barnen i alla fall.
      Kram

      Radera
  2. Så smigt med miljöbyte så att du hinner umgås med hela flocken.
    Halloween är stort bland barn och ungdomar och är definitivt här för att stanna. Även lilla S har Halloween i skolan i morgon. Mycket uppskattat :D

    Ha en fortsatt fin torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra och kul. Det blir ett sista samma dag jag åker hem med. Då ska jag till de största barnbarnen innan flyget går.
      Verkligen något som har blivit en stor grej. Och kul tycker de med att det är.
      Kram

      Radera
  3. NU får alla barnbarnen ha sin farmor/mormor på rättvist sätt, bra där! KUL för er alla. Du måste vara den perfekta pysselmormodern också, så roligt att de får göra sånt med dig. KUL med Halloween, ni har gjort sååå fint! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, de får de 😉.
      Här turen att barnbarnen tycker om att pyssla.
      Visst bliv det fint på gården 😊 och läskigt 😉.
      Kram

      Radera
  4. Hej pysselmormor! Så mysigt ni har det, och varmt och skönt inomhus. Fy så läskigt med skelettet i jorden. Ni skrämmer ju grannarna! HahaBOO! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Hej 😁. Ja vi har det mysigt.
      Härligt med brasan att värma sig vid på kvällen.
      De är väl det som är meningen 😆😉.
      😱 Kram 😱

      Radera
  5. Det känns som ditt pysselintresse gått vidare till kommande generationer :) Jag har aldrig brytt mig om just Halloween, även om vi försökte lite när barnen var små.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det sitter nog i generna 😉.
      Vi pyntade aldrig eller firade det när våra barn var små heller.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.