2023-10-31

Fick lite uträttat

 

Faktiskt hade det kommit lite regn (betoning på lite) under natten. Och jag och Ixa fick några droppar på oss när vi gick iväg på morgonpromenaden. Men inget som man blev blöt utav.

Men som alltid (nästan) så tittade solen fram lite senare. Så jag körde en maskin tvätt och hängde den på taket. Och den var snart torr för det hade börjat blåsa lite med.

Jag tog en promenad ner till frissan och beställde tid för klippning. Efter det tog jag vägen förbi Chinobutiken och köpte sprayfärg, och sedan en snabbis in på Lidl och köpte nötter och havrepuffar till frukosten innan jag gick hem igen.

När jag var tillbaka satte vi oss uppe på taket och njöt av solen en stund innan jag startade upp mitt sprayprojekt.

På kvällen blev det som vanligt en stund vid tv:n innan vi hoppade i säng.


Vi tog morgonpromenaden i byn.


Plockade fram pinnen för att kolla vad som skulle sågas bort. Men kom fram till att den får vara som den är tills jag målat den.


Betonglövet som jag fått skulle få lite färg hade jag tänkt mig. Och Ixa vägra att flytta på sig när jag knäppte kort.


Men jag ville inte täcka lövet helt och hållet med den gröna färgen. Så det blev lite shabby chick istället.


Nöjd med den gröna färgen som det har nu.



Kokade lite extra linser i söndags. Så igår blev det linsbiffar och någon hittepå coleslaw till dem.

10 kommentarer:

  1. Så nu har pysselsäsongen dragit igång igen. 🙂👍 Trevligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint fatet blev med den gröna färgen! Spännande med dina projekt och din kreativitet är det verkligen inget fel på!

    Önskar en god tisdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst blev det 😀.
      Det ska bli kul att sätta igång och måla pinnen som jag tänkt som typ lampa på altanen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Älskar fatet! Så fint och färgen är så bra. Kul med projeten du gör, kan gissa att det lite julprepp. Ha en fin Halloween, hoppas det blir lugnt och stilla så att Ixa inte blir rädd. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag gillade den gröna färgen med.
      Nej grenen är inget julprepp 😉, utan en kul ny lampa till altanen 🙊🙈 hade jag tänkt 😁.
      Vi får hoppas på det. Vi har inte pyntat utanför hos oss så då kanske de inte kommer någon.
      Kram

      Radera
  4. Såna där glas har jag också. Tror jag köpt dem på Rusta. Gillar dem jättemycket.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att jag köpte mina där med när vi bodde i Sverige.
      Jag tycker om dem med, och goda att dricka ur. Har även haft dem med efterrätt i.
      Kram

      Radera
  5. Blev snyggt det där lövet! Och så god mat, hitte-på-cole-slaw är så gott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd med lövet.
      Linsbiffarna blev så goda faktiskt. Tror inte jag har gjort biffar på linser tidigare. Bara på olika bönor eller morötter.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.