2023-10-25

Jag såg den

 

Ja, dra på trissor solen visade sig igår. Men det blev ingen evighetslång upplevelse precis. För strax före lunch så hade molnen gjort en barriär som den inte kom igenom så värst många gånger till under dagen. 

Men regnet uteblev så jag tog mig en längre promenad och gick in till Klockartorpet och till Ica Kvantum som ligger där. Det ligger ett apotek där med så jag handlade det jag skulle ha där med.

Det som handlades på apoteket var vitamintabletter och magnesium. Något som jag har ätit länge och inte hittar samma i Spanien. Så det köps varje gång som vi är här. 

På Ica blev det kaffe som jag ska ha med mig hem. Jodå, det går att dricka det spanska kaffet och det gör vi när det svenska tar slut. Men har man chansen att dricka svenskt kaffe så gör jag det. 

När jag var tillbaka hemma hos sonen igen så satte jag mig i soffan och läste en stund innan jag fixade till maten tills familjen kom hem.

Det blev två rätter på middagsbordet. En rätt som Elvis gillar och en rätt som Amelia gillar. Potatismos och köttbullar och pannkakor. 

När vi hade ätit så blev det en stund vid tv:n och sedan skulle småttingarna duscha innan det var dags för dem att hoppa i säng.





På väg hemåt igen.


Det gick några hästar ute i hagen vid Norfs. Och en hamnade på bild.



Där försvann den (solen)helt och hållet resten utav dagen. 



Alla blev nöjda med maträtterna. 


Elvis ville inte duscha utan bada SPA-bad.


Amelia låg och vänta på sin tur att få duscha.


14 kommentarer:

  1. Hallå i stugan! JA! Tjoho! Jag vaknade till SOLEN! Men sen försvann den efter ett par timmar. Men på kvällen kom den tillbaks här. Såg en vacker solnedgång. Men jag ORKADE inte fotografera... trött på att vara sjuk!

    Glada barn vid matbordet är det bästa! Pannkaka, köttbullar och potatismos... MUMS! Vilken farmor de har!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett kort besök av solen igår, men vi slapp regnet i alla fall.
      Förstår dig, för sjuk är inget kul alls att vara.
      Ja, alla var nöjda och glada med maten.
      Kram

      Radera
  2. Härlig promenad du fick. Kan tro att barnbarnen njuter av farmors mat.
    Ledsen att din svärfar inte mår bra. Hoppas ni hinner ses innan du åker hem. Ha en skön fortsättning här. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var skönt att komma ut och röra på dig lite mellan regnskurarna 😉.
      Ska på besök hos honom i morgon har vi bestämt nu.
      Kram

      Radera
  3. SPA-bad! Såklart, haha. Ser ju mysigt ut dessutom. Ja, solen lyser med in frånvaro, men jag tycker mkt om dina bilder. Lyxigt för alla att du är där och lagar mat och fixar nu. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han myste där i sin badbalja 😊.
      Det här varit mulet idag med. Men regnet kom inte förens på kvällen.
      Kul när man kan hjälpa till och underlätta för familjen.
      Kram

      Radera
  4. Solen lyser med sin frånvaro, men det verkade bli en trevlig dag hos er ändå. Och så god mat du bjöd på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var hur bra som helst och maten blev godkänd.

      Radera
  5. Förstår att det är lite omställning på vädret, men skönt att komma och hälsa på kan jag tänka mig. Samt så smidigt att du kan köpa med dig då du är här. Går det annars att beställa från ngn svensk sida så det kommer hem till er? Great att köpa med sig svenskt kaffe med, kan tänka mig att det är godare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt att hälsa på alla och få känna på hösten med 😨😉.
      Har faktiskt inte kollat upp det eftersom tabletterna har räckt tills vi åkt till Sverige.
      De spanska går att dricka. Men inget slår det svenska.

      Radera
  6. Så skönt att solen hann visa sig lite för det kan vi inte skryta med här.
    Kan tänka mig att båda middagarna blev uppskattade!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har hört och sett det 😉 så jag är tacksam för det lilla.
      Det blev succé 😁.
      Kram

      Radera
  7. Så mysigt att strosa omkring i sin egen takt och sen ge familjen middag när de kommer hem. Det där spabadet är ju toppen! En plastlåda kan användas till mycket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt och kan man hjälpa till och underlätta så gör man det.
      En plastlåda är toppen som badkar när man är liten.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.