2023-10-14

De var fredagen

 

Gubben var iväg på förmiddagen och uträttade lite ärenden. Och när han kom tillbaka så tog jag en sväng ner till Chinobutiken för att handla lite.

Vi behövde en ny dörrmatta, för den gamla höll på att ramla sönder. Och det blev 2 st. ramar som fick följa med hem också. För gubben ska rama in teckningar i dem som barnbarnen Elvis och Amelia gjorde när de var här. 

När jag var tillbaka så fixade jag till fredagsdrinken och sedan satte vi oss på takterrassen och njöt av den härliga dagen.

På kvällen kom Malin och Ninos förbi och lämnade en kasse med saker från deras kyl. För de åkte hem till Sverige idag. De skrev i sms:et att de kunde ta en snabbfika om det gick bra när de lämnade påsen. Men fikat hoppade vi och de fick äta ihop med oss istället.

När de gick hem så satte vi oss och kollade på Idol och efter det blev det hopp i säng.


Det blev ingen havspromenad på morgonen.


Snart hemma igen när jag såg solen stiga upp.


Fredagsdrinken innehöll likör 43, persikojuice, is och Cava.



En räkpasta bjöd vi på.

8 kommentarer:

  1. God drink och en god pasta funkar alltid :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Den pastarätten slog verkligen en fika. Drinkarna ser så goda ut!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tack du.
      Den var smarrig och fräsch 😁 .
      Detsamma
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Snart kommer jag och våldgästar dig en solig fredag! Alltid så gott och mysigt på din terass!

    Trevlig helg och KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen 😃.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Vilken vacker drink! Läcker färg! Pasta är gott, kan tänka mig de blev glada för att få äta med er. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blev fräsch och god i värmen.
      Det blev en trevlig stund runt matbordet.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.