2023-10-10

Bra start på veckan

 

En mjuk och skön start på en ny vecka blev det. Gubben pysslade i trädgården med alla blommorna och jag slappade på takterrassen.

Jag satt i en solstol i skuggan i godan ro och lyssnade på poddar och virkade. Jag hade ju irrat runt som ett skållat troll på söndagen med dammsugaren och dammtrasan för att få rent och snyggt. Så nu var det vila och återhämtning som gällde 😉.

Dagen den fortgick så här till det blev kväller. Njaa, gubben pysslade inte med blommorna hela dagen då. Utan han slappade han med.

På kvällen när jag gick ut med Ixa var det pådrag av polisen i våra kvarter. De åkte runt både Guardia Civil och Polica Local med sirenerna på. De verkade som de letade efter någon. När jag kom hem igen på våran gata så stod det 4 polisbilar lite längre upp på gatan som tagit en kille. Vad det rörde sig om har jag ingen aning om. Men skönt att de hittat de som de letade efter.


Solen försvann rätt snabbt bakom molnen.


Ankorna låter väldigt märkligt tycker Ixa.


Vi gick över allmänningen uppe i Villamartin.


Sedan satt jag rätt bra här i skuggan och lyssnade på poddar.


Ett liten tärningspelsmatch blev det med.


En kalkongryta med bl.a. syrade morötter i blev det till middag.



Så mycket fina citroner som ska bli mogna på vårt träd nu.

10 kommentarer:

  1. Så bra att de hittade personen de letade efter oavsett vilken anledningen var.
    Ert citronträd ser jättefint ut och härligt att få så många frukter från det.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt.
      Ja, det är kul när ens träd ger frukt.
      Kram och detsamma.

      Radera
  2. Låter som en mycket bra dag det där efter slitet. Perfekt
    OCH din plats för återhämtning där på terrassen är ju bara BÄST!!! Er allmänning är ju underbar, älskar sådant där landskap.
    God mat som alltid hos dig, alltid. Och ja, man blir verkligen både så nyfiken och oroad då man ser en polisbilar där man bor. Desto bättre att de fick tag på den de ville ha tag på. Ha en fortsatt bra tisdag! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur 😉😀 och jag satt inte fel där i skuggan.
      Men ibland saknar man barr och lövskogen ifrån Sverige.
      Jo, man blir lite nojig när vi har det så lugnt annars.
      Kram och detsamma.

      Radera
  3. Ja om man inte vilar på söndagen så går det utmärkt att göra det på måndagen istället. Eller onsdagen eller när man vill. Kram 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. 🤔 har inte tänkt på det. Jag kan ju för sjutton vila när jag vill 😉😁.
      Kram

      Radera
  4. Vilka stora och härliga strelitzior ni har, en av mina favoritblommor🤗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här var en gång bara en liten planta som vi fått dela till två krukor. Som de snart vuxit ur också.
      De är ståtliga och vackra.

      Radera
  5. Hej Carin! Så många fina citroner som är på G! Kul!! Låter skönt att sitta i skuggan på terassen. När solen försvinner här, blir det kallt! Då vill jag gå in och ta på min mina fårskinnstofflor! Idag har jag sorterat i min strumplåda. För nu är det dags att ta på sig strumpor. Börjar redan längta efter flipflops! Ha en fin tisdag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, det är så kul att vi får en stor skörd i år.
      Kallt blir det inte här när den stora gula försvinner. Men den tiden kommer här med när det blir lite kyligt.
      Men det går inte att jämföra med den årstid som ni går till mötes i Sverige nu.
      Strumpor har jag varje morgon i gymnastikskorna när vi går morgonpromenaden. Men sedan åker de av. Men strumpor kommer här med snart.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.