2023-10-20

Från lugnt till blåsigt

 

Igår skulle vädret ändras radikalt från lugn och skön morgon till en väldigt blåsig fortsatt dag. Läste att vindbyarna var uppe i 70 km/h och både träd och andra saker slog i backen av den inne i Torrevieja.

Så från att gå en lugn och skön morgonpromenad vid havet. Så var det en handvändning när vi tog eftermiddagsrundan. Då tog det i som sjutton i en där vinden kom åt.

Vi var en sväng till Mercadona och handlade lite. Inte lika mycket som vi brukar eftersom gubben är själv nästa vecka. Då blir det inga sallader till middagen om jag känner min gubbe rätt. Han kan däremot gräva i grönsakslådan och ta en morot, paprika, gurka eller kålblad och äta direkt.

Kvällen här hemma blev vid tv-apparaten och vi såg klart på "Lupin".


En skön morgonpromenad.


Mötte inte många igår vid havet.



En fiskebåt ute på havet innan vinden ökade.

12 kommentarer:

  1. Ja det var minsann en aning blåsigt och nu är det strålande. Imorse var första dagen som jag tyckte det var lite kallt. Fast jag är inte uppe i ottan som vissa andra. 😉 Kram och trevlig helg och trevlig resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, men nu är solen framme.
      Jag hade långärmad tröja men frös ändå. Kanske får byta ut shortsen mot tights nu.
      Detsamma och tack.
      Kram

      Radera
  2. Här väntas blåsigt väder komma in idag. Ett tunt snölager fick vi igår. Smälter nog bort under dagen.
    Hoppas er blåst har försvunnit tills du ska upp i luften.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åker i morgon så det får vi hoppas på.
      Då kanske man får se lite snö. Eller så är det bara regn som väntar en.
      Kram

      Radera
  3. Här blåser det rejält och pratas om orkan i byarna. Det hoppas jag inte ska stämma.
    Är det bara en hemma som äter blir det gärna att man gör det lätt för sig.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det inte blev för blåsigt hos dig.
      Det kan nog vara så 😁.
      Detsamma Kram

      Radera
  4. Väldigt vackra bilder! Men blåst, det är verkligen något jag inte gillar. Det är jobbigt på alla sätt. Sover dessutom sämre om det blåser ute. Så du åker imorgon alltså, önskar dig en riktigt, riktigt fin resa! Kramar från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inget kul när det blåser kraftigt.
      Ja, jag åker i morgon till Sverige. Till regnet verkar det som 😲
      Tack och kram tebax 😊.

      Radera
  5. Här blåste det rejält igår! Fick städat idag på tomten och i poolen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, här såg det bedrövligt ut på gatorna med en massa skräp.

      Radera
  6. Hej Carin! 70 km/h... ca 20 m/s... väldans hår vind! Det stormar här också. I södra Sverige kan de knappt hålla sig upprätt de som är ute. Kanske är stormen som var hos er som nu är på väg hit! Brrrr! Stämningsfulla bilder som alltid. Ingen storm där inte. Önskar dig en fin helg! KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Ja, usch för hård vind.
    Nej, ingen blåst på morgonen utan helt lugnt och fint.
    Då kanske jag kommer hem till blåst och regn.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.