2023-10-04

Inköp

 

Tänkte helt galen väg för morgonrundan igår utan att tänka till först. Eftersom jag oftast går ut med havet, så fanns det inte i mitt huvud att skolorna även här är i fullgång.

Så vi kom mitt i kaoset som jag tycker precis att det är utanför en skolan innan de ska börja. För det är mängder utav skolbussar, kryllar av barn, föräldrar som kommer åkandes och ska lämna, föräldrar som kommer gåendes som ska lämna och poliser som dirigerar trafiken och alla oss människor runt om kring. 

Ja, och där kom Ixa och jag gående mitt i alltihopa. Ixa med en kotte i munnen utan att bry sig ett dugg om allt annat runt omkring. Och sedan jag som vill ha henne gåendes precis vid min vänstra sida när vi möter någon. För jag hatar (usch, det var ett hårt ord), men jag gillar inte hundägare som har sin hund springandes nära en om man själv kommer gående. Man kan ju vara hundrädd, så det är inte okej.

Men det gick bra och vi kom över bron och sneddade ner mot marknadsgatan och fick det lugnt och skönt vår sista bit hem igen.

På förmiddagen tog jag en sväng till Skandinaviska och sedan till Chinobutiken. Jo det blev ett snabbt besök på Lidl med när jag ändå var i krokarna.

Jag behövde senapsfrön, turkis peppar och ny akrylfärg till mitt kommande projekt, och på Lidl blev det tysk korv. När jag var tillbaka tog vi och åt en snabblunch, korv med bröd på altanen. För vi skulle ut och äta på kvällen.

Vid 18.30 var vi på Da Mario och där var också Stefan och hans bror Krister. De ville bjuda oss på mat som tack för klubbförvaringen hos oss.

Det blev några trevliga timmar som vi satt där och åt och pratade om ditten och datten innan vi gick hemåt igen.


De här färgerna köpte jag.


Och de ska målas eller duttas på den här grenen. Och i huvudet ser jag en ny lampa över altanbordet 😵. Vi får hoppas att det blir bra.


Ixa hade första parkett att kolla in alla hundar som rastades i parken bredvid restaurangen.


Vi slog till på pizza alla fyra. Och man blir aldrig besviken när man tar det här.



Sedan blev det kväller och mörkt och vi tackade för oss och gick hemåt igen.

12 kommentarer:

  1. Ja det är tur att polisen står vid skolorna när de börjar och slutar, för det är verkligen mycket bilar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det. För det är som en myrstack.
      Kram

      Radera
  2. Klokt att hålla sin hund kopplad i sådana situationer.
    Vilken bra dag det blev och att bli bjuden på middag är verkligen inte fel. En god pizza är verkligen bland det bästa som finns.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om allt 😉👍😊.
      Detsamma .
      Kram

      Radera
  3. Vet exakt vad du menar då man går förbi det organiserad kaos som är en skola under morgon och em. Kan man så undviker man, hehe. Vi har också trafikpoliser som dirigerar trafik på morgon och em vid skolorna. Och jag har blivit bra kompis med en morgonskolpolis, hehe. Känner mig lite fånig då hon stoppar trafiken för min skull, hehe. Sen gillar jag att du tänker på hundrädda, tack för det. Jag har lite hundrädsla och jag uppskattar verkligen ägare som du. De allra flesta hundägare är bra, men det finns undantag. Det ska bli spännande att se ditt projekt sen! De där pizzorna, MUMS. De ser "svenska" ut. Avis, saknar svensk pizza här. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte blivit kompis med någon trafikpolis 😉. Men det är tur att de finns vid skolorna.
      Även om jag inte är hundrädd själv så gillar jag inte hundar som ska fram och nosa på en när man är ute och går utan hund.
      Det är italienska pizzor och de är bara så 😘 goda. Men svenska pizzor är inte fel de heller.
      Kram

      Radera
  4. Pizza är ju aldrig fel och ska bli kul att se vad kreativt du hittar på med grenen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pizza går nästan alltid hem.
      Ja, vi får se hur det blir. I huvudet ser det jättebra ut 😁😉.

      Radera
  5. Hej Carin! Duktig Ixa är som fixade det bra! Jag gillar inte när hundar är lösa, de får inte vara det. Det är en gammal farbror som går med sin gamla hund lös nära skolan. När det är rast och alla elever är ute och leker då brukar kunde gå lös och springa iväg. Vi har pratat flera gånger med farbrorn men han fattar noll! Finns flera barn som är rädda för den hunden.

    De pizzorna såg goda ut. Lite tunnare deg, det gillar jag! Ha en skön kväll! KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig Ixa lös när vi är ute och går våra promenader. Om hon får vara lös så är det på stora fältet då både jag och gubben är med.
      Det finns alltid hundägare som blir irriterade på att bli tillsagda när de har sina hundar lösa. Vet inte hur många som jag stött på och sagt till under våra morgonpromenader. Men de tror ändå att de har rätt och att det är än annan som är knas och tjurig kärring.
      Ja, de där pizzorna är suveräna.
      Kram

      Radera
  6. Tycker om ditt resonnemang kring hundarnas placering. Jag är mindre rädd idag, men har varit väldigt rädd för hundar och särskilt om de visar intresse för mig när jag inte känner dem. Väldigt fina färger, blir kul att se vad du hittar på med dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar inte själv när bara hundar kommer fram till en när man går ute.
      Ja, vi får hoppas det blir bra 😀.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.