2023-10-13

Spaniens nationaldag

 

Jepp, den var igår den. Men vi var inte iväg in till stan för att vifta med flaggor och fira den. 

Gubben försvann på ett litet uppdrag till Alicantes flygplats på förmiddagen. För han hjälpte Ninos med att få upp deras nya bil till en långtidsparkering nära flygplatsen. För just nu när de är här så har de en hyrbil.

Jag gjorde inte så värst mycket när han var iväg utan förberedde lite för middagen som vi skulle äta senare på dagen.

Resten utav dagen innan det blev kväll var vi på taket. Vi åt där, spelade lite spel och så plockade jag ner tvätten som hängde kvar sedan dagen innan. Kändes meningslöst att plocka ner den i onsdagskväll när vi kom hem. För då hade redan fuktigheten kommit på kvällen.


På väg hem från havet på morgonen.


Middagen igår var lövbiffsrullader. Så kan jag berätta att jag fick lära mig något nytt igår. Inte om maten, utan om denna typ av bilder som man fotograferar uppifrån på ett platt underlag. Det heter flatlay när man fotar så. Ni kan läsa om det här hos Anna.


Jag plockade lite vippor på vägen hem från havet. De fick en plats på altanen.



Stekta äpplebitar i kanel och honung med vaniljglass till. Det var gott till kvällsfikat när vi kollade på Robinson.

6 kommentarer:

  1. Ännu en bra dag och gott att äta som vanligt hos er.
    Flatlay är jättevanligt bland lite yngre och även jag har tagit sådana bilder många gånger, dock utan att veta att det hade ett speciellt namn. Nu vet jag :D

    Önskar en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Jag brukar ofta ta dådana bilder.
      Detsamma till dig

      Radera
  2. Det blir faktiskt riktigt bra matbilder då man nyttjar flatlay. Bara man undviker fula skuggor, och det gör man ju om man är ngtlunda van vid att fota. Alltid supermat hos er, blir sugen! Ha en riktigt fin och bra helg! Kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag har nog skuggor både nu och då.
      Ha en skön och fin helg du med.
      Kram

      Radera
  3. Tack för länken! Ser väldigt gott ut både maten och kvällsfikat!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.