2023-10-01

Jag ändrade mig

 

Planen var att jag hade tänkt att gå en marknadsrunda och köpa 2 st. tygplånböcker eller vad man ska kalla de för. Det är en mindre tygpåse i färgglada färger, dragkedja och med buddhismsymboler på. Jag har dem till att ha husnyckeln, cykelnyckeln, småmynt och läppsyl i min väska. Då vet jag exakt vad jag har de grejerna och slipper rota runt. Men nu gav jag bort mina påsar till barnbarnen när de var här. Så jag behöver nya att ha i min väska.

Men när förmiddagen rullade på så minskade min lust att trängs med folk och leta upp ett marknadsstånd som säljer dem. Så jag ändrade mina planer eller sköt upp dem till nästa lördag (kanske).

Istället tog jag och gubben Ixa på en promenad som slutade på padelbanorna. Nej, inte direkt på banorna men bredvid dem. Vi tog oss en varsin öl där och kollade på människorna som spelade. Var nog en liten turnering verkade det som. Verkligen kul att sitta och titta på när de är full fart på planen hela tiden.

När vi kom hem var vi hungriga och fixade till det vi skulle grilla och gick upp på taket. Kvällen sedan blev framför tv:n och en film från Netflix som heter "Reptile". 


En suddig bild på La Moscastranden på morgonrundan.


Vi satt bra i suggan och tittade på de som svettades på padelplanerna.


Grillad kalkonfilé med tillbehör.



Efter det brutala mordet på en ung fastighetsmäklare försöker en härdad detektiv att avslöja sanningen i ett fall där ingenting är som det verkar, och därmed demontera illusionerna i sitt eget liv.

15 kommentarer:

  1. Låter som vanligt som en skön dag...bra tips på film, den ska jag kolla på!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det, som alltid 😉.
      Varsågod, hoppas du gillar den.
      Kram

      Radera
  2. Ja men visst kan man ändra sig. Bra filmtips. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att man kan det ibland 😁.
      Ja, den var bra filmen.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Smart att ha nycklar i en liten portmonnä. Slippa leta i väskan efter dem. Oftast har jag dem i en innerficka med dragkedja i väskan. Men inte alltid. Minns att min mamma hade som en halvrund skinnplunsa med ett snöre med sina nycklar. En nyckelhållare. Ser inga som har sådana längre.

    Skönt att kunna ändra sina planer ibland... Ska ni inte testa på padel? Det är jättekul! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Bra att ha nycklarna så för mig, annars skulle det bli ett evigt letande i väskan 🙈.
      Fattar vad du menar som din mamma hade. Det var väldigt vanliga och jag vet att min pappa hade en svart sådan med alla sina nycklar. Måste kolla om de finns att köpa nu med 😀 för det var en smart grej.
      Verkligen skönt att kunna göra det.
      Och padel ska vi inte testa på. Absolut inte gubben med sina dåliga knän i alla fall.
      Jag gillar bollsporter men tycker denna har nästan blivit lite hysteri över. Men kul att kolla när andra spelar 😉.
      Jag får min dagliga motion med Ixa och så ska jag ta tag i yogan igen nu när hösten kommit. För sträcka ut kroppen är bra.
      Kram

      Radera
  4. Det är ju bra marknaden återkommer varje lördag så du kan skjuta upp det till en annan dag. Jag har nycklarna och småmynt i ett litet fack i väskan, så hittar dem alltid. Tack för filmtips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tänkte jag. De finns ju kvar nästa vecka med 😀.
      Alla sätt är bra bara man vet var man har grejerna 😉😊.
      Varsågod.

      Radera
  5. Vilken bra söndag det blev. Marknaden kan du ta en annan dag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev en toppendag och lördag är dt ju snart igen.
      Kram

      Radera
  6. Skönt att kunna ändra sig om man vill. Inga tvång.
    En skön söndag blev det ju. Och en god middag, som alltid hos er. =)
    Kalkon är alltid gott.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen när man inte behöver göra det man tänkt från början och kan ändra på planerna.
      Den blev mycket bra.
      Vi köper bara kalkonfilé för vi tycker det är mer saftigt än kycklingfilé.
      Kram

      Radera
  7. Hej Jag följer med intresse din blogg sedan flera år. Vi har ett litet hus på Calle Niagara, och promenerar ungefär på samma ställen som du. Vi är på plats ett par månader på hösten och ett par på våren, kanske en snabbis däremellan. Det är fint att läsa om livet vid Medelhavet, särskilt när det är lite trist härhemma. Tack för många dagars trevlig läsning och bilder därtill! Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, då bor vi i närheten av varandra.
      Roligt att jag kan förgylla din dag med lite text och bilder här ifrån.
      Tack 😊

      Radera
  8. Hej, Jag heter Claudia Klein, jag är finansansvarig, jag ger lån och andra finansiella tjänster och jag representerar Spotcap Global Financial Services.

    Spotcap Global Financial Services är ett heltäckande och pålitligt låneföretag och vi erbjuder alla typer av lånetjänster som; Privatlån, företagslån, bolån och många fler. Om du är i stort behov av några lånetjänster kommer jag att råda dig att kontakta min firma via | spotcapglobalservices@gmail.com | eller skicka ett sms på WhatsApp via: +31642117819 | och har ett lån på ditt konto inom 24 timmar eftersom vi tillhandahåller utmärkta lånetjänster över hela världen.

    Vi erbjuder både långfristiga och kortfristiga lån, säkrade och osäkrade lån och även du kan låna upp till 15 miljoner euro till en ränta på 3 % årligen med en återbetalningstid på 1 till 30 år. Mitt företag hjälper dig att uppnå en mängd olika mål med ett brett utbud av låneprodukter.

    Jag erkänner det faktum att att få ett legitimt lån alltid har varit ett stort problem För individer som har ekonomiska problem och behöver en lösning på det, har många människor det så svårt att få aktielån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner p.g.a. hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra orsaker

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök. Vår tjänst är tillgänglig 24/7 - du kan få ett lån och slutföra dina transaktioner när och var du än behöver det

    Vi tillhandahåller 24-timmars lånetjänster i världsklass. För frågor/frågor? - Skicka ett e-postmeddelande till | spotcapglobalservices@gmail.com | eller skicka ett sms på WhatsApp via: +31642117819 | & Få svar omedelbart

    Din familj, vänner och kollegor behöver inte veta att du har ont om pengar, skriv bara till oss så får du ett lån.

    Din ekonomiska frihet är i dina händer!!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.