2023-10-15

Leta efter en present

 

Det blev en sväng bort till La Zenia Boulevarden igår. För jag skulle hitta en present till Elvis som fyller 4 år när jag kommer till Sverige.

Jag vet att de har hur mycket leksaker som helst. Men bara mjuka paket är verkligen inget kul att få när man fyller 4 år. Så det kommer bli både hårda och mjuka från oss, farmor och farfar.

När jag var klar på La Zenia så styrde jag stegen till Mercadona och körde en veckohandling. Och när jag var klar i affären så slog jag en pling till gubben så fick han komma och hämta mig.

Sedan var det slapplördag resten utav dagen. För några timmar på La Zenia tar musten ur en.

Det blåste och var lite mulet på eftermiddagen, och det kom t.o.m några stänk regn när jag och Ixa tog en promenad. Men inget som gjorde att man blev blöt.

Vi åt på altanen och spelade lite spel innan kvällen kom och vi satte oss vid tv:n ett tag.


Det hade inte börjat att blåsa när vi tog morgonrundan.


Då var det lugnt och stilla vid havet.


Bara lite fågelkvitter.

12 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder från din morgon.
    När det gäller presenter så brukar en blandning av hårda och mjuka paket bli bra.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det brukar bli bäst så när de är små.
      Kram

      Radera
  2. Zenia Boulevard är verkligen en dränerande plats. Jag laddar inför att jag säkert behöver dit inom snar framtid när vi får besök ifrån hemlandet. 😯 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, så kul. Med besök alltså.
      Och Boulevarden är ju något som alla vill gå på när de kommer hit.
      Kram

      Radera
  3. Jag minns då jag var i Marbella på en alltiallo affär och de hade en avd som var som våra svenska leksaksaffärer, huuuur mycket som helst verkligen. Samt det lät inte jobbigt att sätta sig på takrerrasen och ta en drink till det fina vädret =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert El Corte Inglés.
      En fredagsdrink är alltid gott i det fina vädret.

      Radera
  4. Vad käckt att få gjort presentköpet och veckohandlingen samtidigt. Några timmar i affärer är otroligt tröttsamt, förstår ni tog en lugn kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir väldigt matt i pälsen och trött i skallen efter affärs spring.

      Radera
  5. Nej det är nog inte så kul så bra med en kombo tycker jag. Såg verkligen lugnt ut där på morgonen. Skönt att få alla måsten gjorda och sedan kunna slappa lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man är liten är det skoj med blandade paket.
      Det, var skönt att få det gjort.

      Radera
  6. Hej Carin! Kul att få köpa födelsedagspresenter! 4 år, en mysig ålder! Underbara bilder… som sammetstavlor!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Nu får vi hoppas att han blir glad för dem med 😉😀.
      Det var en härlig morgon.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.