2023-12-02

Bullbak

 

Fick feeling igår och bakade saffransbullar som jag tyckte vi skulle ha till första advent. Jag hade fått för mig att jag inte bakat saffransbullar här i Spanien mer än 2019 när vi var inlåsta på grund av pandemin. Men när jag kollade tillbaka i bloggen, så hade jag visst gjort det. Jag hade gjort ett bullbak även 2018 fast vi åkte till Sverige över julen. Så allt lagras inte på "hårddisken", som det borde göras.

Eftersom det inte var något tjohooväder på eftermiddagen. Så vi tillbringade fortsättningen av dagen/kvällen på altanen med stängd dörr. Det blåste så förbannat och gradantalet på termometern ändrades en del.

Så vi tog både fredagsdrinken, spelade spel och åt middag där på altanen innan vi satte oss vid tv:n och såg på det som vi brukar på fredagarna.


De blev goda och det slank ner några till förmiddagsfikat.


Fredagsdrinken var lättdrucken och var inga problem att få ner. Jag hade vodka, äggvita, äppeljuice, saffranslag och en skvätt sprite i drinken.


Och middagen var inte svårtuggad. Utan den åkte ner i magen med ett glas rött till.

8 kommentarer:

  1. Det låter som ni har tandvärk. 🤣😃 Lättdrucket och lättuggat hihi. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det har vi inte 😉😀. Fast man kan tro det när man läser inlägget.
      Kram

      Radera
  2. Mums så goda bullarna ser ut! Burgare är aldrig fel (även om jag äter halloumi i min).

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag sugen på en burgare. Trevlig helg! Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske blev en burgare till middag.
      Ha en fin söndag.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Skönt att ni kan utnyttja altanen fast dörren är stängd. Mums med nybakade saffransbullar, och den drinken ser riktigt god ut. Jag har också en glöggdrink jag brukar göra fast med rom. Nu blev jag sugen! Ha en fin lördagskväll! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Altanen är guldvärd att den är inglasad så man kan vara där även denna årstid.
      Ha en fin söndag.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.