2023-12-12

Veckan börjar med värme

 

Vi startade upp vecka 49 med sommarvärme (inget ovanligt) men med väldigt höga temperaturer för denna årstid.

Så när jag gick bort till La Zenia Boulevarden kände jag att jag var verkligen lite felklädd. Tjocktröjan kunde jag gott ha lämnat hemma när jag gick.

Jag skulle köpa en ny yogamatta som jag ska ha inne. Den gamla har jag tagit upp på taket och den får vara kvar där. Det är en lite tjockare variant som är bra att ha där uppe.

Jag gick med en gång till sportaffärerna och kollade. Och jag hittade yogamattor med en gång. Men jag blev helt enkelt för snål för att köpa en. För fy vilka hutlösa priser för en liten tunn matta som man bara ska stå och ligga på.

Så jag kollade även på Alcampo, Primark och några fler affärer, som jag sett yogamattor på tidigare. Men inte nu längre. Så jag gav upp och började att traska hemåt igen, varm och svettig.

Men eftersom jag köpt min gamla matta på en chinobutik så slank jag in på chinobutiken som ligger på hemväg för att kolla där. 

De hade inga yogamattor men de har liknande en yogamatta på metervara. Och som dessutom inte kostade multum, utan 5€ metern. Så jag slog till på en bit av den.

Så jag kom hem till slut med en ny yogamatta som jag nu kan sträcka ut mig på inomhus under vinterhalvåret.

Igår hade det varit helt okej med shorts och t-shirt bara.


Det var inte direkt någon trängsel på Boulevarden.


Supernöjd med min nya matta.


Till middag igår åt vi Grekisk pytt i ugn. Ett recept som jag hittat inne hos Eva-Mari med bloggen Solstrimmor. Du hittar receptet här.

12 kommentarer:

  1. God morgon Carin! Vilken tur att du hittade en yogamatta till ett vettigt pris. Jag har två mattor här hemma som jag fick för längesedan genom en tidningsprenumeration. Skam den som ger sig! Mina står och dammar i ett hör. Borde verkligen ta fram en av dem. Tack för påminnelsen! Grekisk mat är alltid snällt och gott!

    Skulle gärna ha ett par veckor sommarvärme... blir sugen att åka ner till solkusten. Tja, tar väl bara 3,5-4 timmar från Skavsta, eller? Njut av SOLEN! Här har vi vintervitt och -3°C. KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  2. Det finns ofta billigare alternativ om man tänker lite smart och det gjorde du ju. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är så skönt att kunna sträcka ut kroppen. Jag är ingen expert på några yogarörelser. Men sträcka och tänja på musklerna är skönt.
      Hör inte till vanligheterna att det är så här varmt men inget som jag ogillar precis.
      Just nu går det inga flyg hit från Skavsta. De börjar inte åka förens i april igen tror jag. Och det tar ca. 3.5 timme.
      Lite svalare idag hos oss. 17 grader nu och bara moln på himlen.
      Kram

      Radera
    2. Ja, ibland så tänker jag till en extra gång.
      Kram

      Radera
  3. Hur gillar du när ni får sådan värme denna tid på året? Tycker du det är härligt? Eller tycker du mest att det är jobbigt? Alla turister lär ju älska det iaf. Det ser ju att bli lite mer normala temps framöver ser jag på din väderruta. Smart att du köpte på meter som du gjorde. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör jag faktiskt, men lite kusligt är det med vad som händer med våra klimat på jorden.
      Idag har vi mer normal temperatur. +17 och bara moln på himlen.
      Blev mycket billigare yogamatta 😉.
      Kram

      Radera
  4. Vilken behaglig värme som ni kan njuta av nu. Kanske lite oroväckande i och för sig men det är säkert bara tillfälligt.
    Så smidigt med mattan på metervara i stället. Allt har blivit så dyrt numera.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man tänker lite så (klimatförändringar) när temperaturen blir så hög denna årstid.
      Ja, det var smidigt och bra.
      Så är det och vi märker av det här med.
      Kram

      Radera
  5. Kreativt att använda material på metervara. Det en inte hittar i Kinabutiken finns inte :) Varmt och skönt är det verkligen, inte riktigt lika varmt som hos er, men fantastiskt ändå. Kollade långtidsprognosen för oss nu och vi ska inte se några moln förrän tidigast på juldagen så det låter ju skönt. Om det stämmer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så är det 😉😃. Då behöver man inte fortsätta att leta.
      Här har vi det lite svalare igen idag men hela himlen är täckt av moln.

      Radera
  6. Perfekt med yogamattan, fick du ju dem längd du ville också. Men ska aldrig sluta leta, den fanns där. Samt ojjjj så varmt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen, och det har du rätt i. Sluta aldrig leta.
      Idag är det normal temperatur igen här.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.