2023-12-23

Tomteparaden

 

Gubben var iväg på liten runda på förmiddagen och uträttade lite ärenden. Jag och Ixa stannade kvar hemma under tiden.

På eftermiddagen tog vi rundan genom dalen och sedan gick vi ner till Asia restaurangen nere vid marknadsgatan. För varje år den 22 december så är det en Tomteparad från marknadsgatan bort till La Zenia Boulevarden. 

Har hört att där borta sitter sedan Tomten och delar ut en julklapp till alla de små barn som vill ha. Och det tror jag nog alla barn vill. 

Men vi höll oss kvar på restaurangen för att försöka se lite av paraden som passerade förbi där. Sedan så traskade vi hem och åt pizza och såg på tv:n. Det blev "På spåret" och "Carina Bergfeldt".


Tomteparaden skulle börja 17.00.


Men nu bor vi i Spanien.


Då är utsatt tid inte så viktigt.


Utan man tar det lite mañana, mañana istället.


Men det var ju lite tur för mig som skulle ta några kort på paraden. Så de bilder som ännu inte mörkret infallit sig på. Var sådana som skulle vara med i paraden och var på väg att ställa in sig i den.

När klockan sedan passerat 18.00 då började paraden på riktigt att komma igång.


Men det var inte lätt att knäppa några kort om man inte stod längst fram. Och det gjorde inte jag. Utan jag fick sträcka upp mobilen i luften och chansa att det blev något.


Och det funkade ibland och ibland inte såg jag på korten sedan.



Så nu har vi sett Tomteparaden för första gången.

18 kommentarer:

  1. Kul att ni fick se tomteparaden och att det blev en del bilder i alla fall. Ja, mañana är ju ett välkänt uttryck i Spanien ;-)

    Önskar er en fin lillejulafton!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skoj och trevligt.
      Detsamma, Kram

      Radera
  2. Vad mysigt med tomteparad. Här kom det mycket snö igår så det blev en vit jul trots allt.
    Kram och God Jul. Birgitta 🎄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var mysigt.
      Och jag har sett att det kommit en del snö igen där hemma.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Det är roligt att de gör något trevligt i vårt område. God jul! Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med en tomteparad en ljummen kväll :) Ha en riktigt skön och GOD JUL...
    Vinterkramar från Titti och en blåsig ö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Temperaturen var nere på 14 grader när vi gick hem.
      Detsamma till dig, God Jul.
      Kram

      Radera
  5. Vilken rolig ide´ med tomteparad. På en plats här i närheten har vi midsommarparad, ganska likt. Ja nu har vi kommit till juldagarna . Idag ganska lugnt, men jag anar rushen imorgon. Ska nog sätta mig en stund själv med en stickning el. dylikt. Husets man och gästerna drog iväg till stan. Ha en skön och trivsam julhelg där du är, så ses vi härinne efter julen. Julkram från mig Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en trevlig idé.
      Här tar vi det lugnt i morgon med. Blir en sväng till havet.
      Kram

      Radera
  6. Hej Carin! Så festligt och kul med en tomteparad! Lite som karnevalen i Norrköping på 80-90-talet. Ser så varmt och ljust ut! Här är det svart redan efter klockan tre. Men nu vänder det mot ljusare tider!

    Önskar dig en riktigt God Jul! KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att det finns något är hos oss med. Annars är det inne i Torrevieja som de flesta karnevaler är. För karnevaler det gillar spanjorerna.
      Här går solen ner 17.47 nu och upp 08.16. Vi har ungefär från 12 grader och ner till 8 grader på kvällar och nätter nu.
      Jag önskar dig detsamma.
      God Jul
      Kram😊

      Radera
  7. Det är underbart att du visar julparaden. Det är alltid trevligt att lära sig om jultraditioner från andra länder.
    Tack för bilderna. Det var verkligen en väldigt rolig fest.
    Jag önskar dig en god jul och ett gott nytt år.
    Glada hälsningar från Viola

    SvaraRadera
  8. Det ser ut som en riktigt trevlig tomteparad. Önskar dig en God Jul!

    SvaraRadera
  9. Vi har sett parader i Spanien, men inte tomteparaden. Smart att sitta på en restaurang när den passerar! God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett smart drag tyckte vi med 👍.
      God Jul 🎅🤶.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.