2023-12-01

Sista dagen i november

 

Vi gjorde vår veckohandling igår istället för än att åka till affären idag när det är fredag. Det var lagom med folk i affären så handlingen gick fort.

När vi kom hem så hjälptes vi åt med kassarna. Sedan tog gubben en sväng med pärlan till affären. Jag var duktig att bara köpa det som stod på listan. Och köttbullar som gubben har till Ixa när han tränar med henne stod inte på den. Så därför blev det en liten extra sväng till butiken.

Jag satte en rågbrödsdeg som fick stå och jäsa ett par timmar innan jag bakade ut den. Jag har inte bakat något bröd sedan jag kom hem från Sverige. Så det var verkligen dags nu. För nu hade jag blivit lite trött på det ljusa köpebrödet.

När det var dags för middag fick det bli restmiddag på den vegetariska grytan som jag gjorde härom dagen. Jag kokade bara lite makaroner som vi hade till den.

På kvällen började vi att se en Action/komedi/dramaserie på Netflix i 8 delar. Vi betade av 3 avsnitt med en gång. Var den så bra? kanske ni undrar. -Njaaa, har väl sett bättre serier. Men det var en mixad blandning som gjorde att man klickade på se nästa avsnitt, när den rutan dök upp. -Ups!!! nu höll jag på att glömma vad serien heter. Den heter "Obliterated". 


La Zenia Beach.


Sedan passerade vi Cala Cerrada.


Rågbullar fick det bli.



Det blåste väldigt på seneftermiddagen. Och då såg himlen ut så här.


Vi följer ett gäng specialagenter som ska hindra en oidentifierad galning från att spränga Las Vegas i luften. Det hela går lätt som en plätt, bomben desarmeras, och gänget firar sin framgång med allt Vegas har att erbjuda. Men efter att ha spenderat hela natten med att festa loss så upptäcker de att de desarmerat en fejk-bomb, och att staden fortfarande är under akut hot. Våra hjältar måste därmed trotsa såväl terrorister som tung baksmälla för att rädda Vegas.

12 kommentarer:

  1. Nu känns det lite som vinter. 😉 Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag är det inte bikiniväder 🥶.
      Detsamma
      Kram

      Radera
  2. Lika vackra bilder som vanligt!
    Det är alltid gott med nybakat och här börjar det bli tomt så Husse får nog göra en insats.
    Det låter inte som en serie för mig. Däremot har jag sett serien "Ondskan" som jag tycker är otroligt bra. Har sett filmen tidigare men tyckte nästan att serien var bättre.

    Önskar en fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hembakat är så mycket godare än köpebröd.
      Vi ska se ondskan också. Har hört att den är så bra. Jag har också sett filmen.
      Ha en fin fredag du med.
      Kram

      Radera
  3. Så fint det är! Att gå ut i gryningen är allt, tycker jag. Fast det är klart, vi är väl morgonpigga både du och jag :-) Den där serien vill ju min käre make se, han gillar superhjältar. Jag är mer, eeehhhhh ... Men kanske ser jag den med honom. Om ni betade av tre på raken är det ju ändå ett rätt gott betyg :-D P och jag tittar på Squid Games the Challenge på Netflix nu. Det är en reality serie som är baserad på den koreanska serien Squid Games som gick på Netflix, jag såg inte den (för otäck för mig), men P älskade den!! DOCK, gillar verkligen denna challenge serie. Kramar och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är väl det 😀.
      Gubben gillar action här och ibland så får man ge vika 😉😀.
      Den var lite småkomisk emellan åt. Sedan är det lite väl onaturligt, men, men det funkar.
      Ska lägga den på minnet.
      Ha en fin och bra helg du med.
      Kram

      Radera
  4. En effektiv dag.
    Jag gillar att göra middag på rester. Idag har jag samlat ihop dittan och dattan, så får vi se vad det blir.
    Trevlig första advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan bli riktigt goda middagar av rester i kylskåpet.
      Detsamma till dig.

      Radera
  5. Väldigt fina färger på promenaden. OCh så gott med eget brödbak! Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så vackert och hembakat är toppen.
      Ha en bra lördag

      Radera
  6. Det låter lite som en parodi, men jisses på 8 delar för att hämma en bomb, hehe. Så mysiga bilder på solnedgången

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kan vara lite för många avsnitt. Men nu måste vi se klart den.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.