2023-12-05

Rogivande kludd med penseln

 

Kylig morgon som övergick i en mulen dag med lite småregn. Så det blev en inomhusdag förutom Ixa:s promenader.

Jag satte mig på altanen och tog fram vattenfärger, penslar och papper. Sedan började jag testa lite målartekniker (märkligt ord 🤨 säger man så 🤔) som jag sett dyka upp på Instagram och Pinterest nu i juletider.

På kvällen blev det tv:n och vi såg på "Robinson" bl.a. Nu är det spännande att se vem som tar hem hela spelet.

Vi provade en litet glas av Blossas årgångsglögg 2023 med. Ett varmt och ett kallt. Jag tyckte det kalla glaset var godast, och gubben tyckte tvärtom.


Så här vacker var himlen på morgonen innan de mörka molnen tog över.


Jag älskar att kluddra. Gjorde små motiv och klistrade på tändsticksaskar.


Här har jag målat på kanten av ett glas och ett pepparkaksmått. Tryckt på pappret och sedan fyllt i med vattenfärg.

18 kommentarer:

  1. Jättefina illustrationer! Fortsätt måla!
    Kramar från Eva-Mari med 19 minus utanför fönstret. Brrr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag älskar att måla, så det kommer jag.
      Vi har +14 just nu och jag tycker det är väldigt kyligt.
      Kram

      Radera
  2. Kul att testa olika tekniker och akvarell det gillar jag.
    Vi testade Tegnér och söners torra glögg. Den passade mig men inte Husse som gillar sött. Tur att vi har en årgångsglögg hemma också.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skoj.
      Det får inte vara för sött men lite sötma gillar jag om det är.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera
  3. Wow de sista korten är ju jättefina! Kall glögg är oväntat gott faktiskt. Ha en fin tisdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Håller med dig om kall glögg faktiskt.
      Ha en fortsatt fin tisdagskväll.

      Radera
  4. Så fint det blev, dina konstverk. Jag önskar att jag hade tålamodet. Jag har lite konstnärlighet men saknar tyvärr tålamod. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, jag gillar att bara sitta och kluddra och glömma allt annat. Om det blir något så blir det.
      Kram

      Radera
  5. SNYGGT!! Jättefint ju. De där glaskulorna är ju fantastiska. Ja fortsätt måla, tycker du är så duktig. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och måla tänker jag fortsätta med för det är så rogivande.
      Kram

      Radera
  6. Men åhh så fina akvareller. Underbara.Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊 och det var ett skoj litet pyssel.
      Kram

      Radera
  7. Hej Carin! Du har talang! Jättefina julkort! Nu blir jag sugen på att måla själv. Blir aldrig tid över till det. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var skoj och rogivande.
      Nu har jag julkort och etiketter till nästa jul 😉😀.
      Så kände jag när jag jobbade ibland att tiden inte fanns.
      Kram

      Radera
  8. Jag säger också målartekniker, om det är rätt låter jag vara osagt. Så kul idé att använda pepparkaksmått och ett glas som form. Jag tycker att det blev väldigt fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvudsaken att ni bloggläsare förstod vad jag menade 😉😀.
      Ja det var jättekul att använda dessa föremål.
      Tack 😊.

      Radera
  9. Åhh, vad fint du har målat. Kolla in youtube också. Där finns massor med bra tips. Mvh Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Jo, jag vet att det finns massor av bra tips där med att kolla på.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.