2023-12-09

Blåsig fredag

 

Det blåste inte så värst mycket när jag gick iväg på min morgonrunda. Men framåt lunchtid tog det i som bara sjutton, och solen tittade bara fram emellanåt. Så vi var mest inomhus förutom när Ixa behövde rastas.

-Jo, gubben fick ge sig iväg till apoteket och hämta ut en medicin som han inte hade någonting kvar av hemma. Då passade jag på att ta en rundtur med dammsugaren.

Sedan blev det eftermiddag och då fixade jag till en fredagsdrink som vi tog till sällskapsspelet. Efter det gick vi ner i dalen och tränade lite med Ixa. Men igår blev det lite förmycket av flygande blad och annat som snurrade runt i vinden. Så koncentrationsförmågan var liksom inte topp på henne. Men det är ju bra att träna när det finns massa störningsmoment med i bilden hela tiden med.

När vi kom hem igen så kollade gubben runt i trädgården och jag satte igång med middagen. Det fick bli en pastarätt. Snabbt enkelt och gott. Sedan blev det lite mera spel och tv:n innan läggdags.


Vet inte hur många kort jag knäppt på morgonrundorna på allt juleljus och pynt som finns nu.


Men inget blir bra med mobilkameran, så som det ser ut i verkligheten. Men det är mycket färgglada lampor som blinkar hej vilt lite varstans just nu.


Det här trollade jag fram och fixade en fredagsdrink på. Och det är inte ett urinprov till höger. Utan en saffranslag som jag gjort. Kaffet var inte varmt heller. Gör alltid drinkarna med ett drinkmått. Men hur många mått av varje till denna drinken glömde jag bort att komma ihåg 🤪. Men kallkaffet var det mest utav.


Allt på förra bilden skakades i shakern och hällde sedan upp i glasen. Dekorerade med en mandarinskiva och en skumsnögubbe.



Albali viner gillar vi. Det här hittade jag på Mercadona och priset var 3,35€.

6 kommentarer:

  1. Det var verkligen ett tilltalande pris för ett gott vin. I Sverige är det verkligen oförskämt dyrt men så blir det så klart med statligt monopol. Skatt på skatten så ja, det är dyrt men det vet du ju. Vilken god fredagsdrink du serverade!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det vet jag och det är synd.
      Den blev faktiskt jättegod.
      Kram och ha en fin söndag.

      Radera
  2. Jag håller med om att det är svårt att fota fina bilder i mörkret med mobilen. Tycker att det sällan blir som jag tänkt mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, verkligen inte och det är synd. För jag fotar bara med mobilen nu för tiden.

      Radera
  3. Det var ett dyrt vin :) Jösses vad bortskämda vi blir med goda viner till extremt låga priser! Den drinken lät riktigt god.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det 😉😂. Och visst är vi bortskämda.
      Drinken blev faktiskt jättegod.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.