2023-12-27

Annandajul

 

Osten var slut så jag tog och knallade bort till La Zenia Boulevarden och till Alcampo. Givetvis så gjorde jag en snabb sväng inne på Primark innan Alcampo. Jag behövde ett par nya vantar. Ett par nya torgvantar. Tycker det är så bra när man är ute och går med Ixa. Då behöver man inte plocka av sig vanten för att ge belöningsgodis eller plocka upp hundbajsen. Det fungerar ju inte om man har tumvantar eller vanliga fingervantar tycker jag. Då blir det av och på med ena vanten i ett kör.

När jag gick hem igen hade jag och gubben bestämt att mötas upp på An Sibin och ta en öl i solen. Det var mycket folk som satt där men vi hittade en plats till oss och slog oss ner. 

När vi gick hem där ifrån tog vi svängen genom dalen så Ixa fick rusa av sig lite. Sedan blev det takterrasshäng tills solen försvann där uppe. Då gick vi ner och började med maten.

Satt kvar på altanen tills vi gick in och kollade på tv:n. Vi tittade på den nya serien på tv4-play som heter "Sanningen". Och det fanns 2 avsnitt att se av den, och den verkade bra tycker vi.

Termometern stod på +22 borta på La Zenia.


Fiffiga torgvantar som jag hittade för 4€ på Primark.


Vi tog inte bara en öl utan en tallrik nachos med smält ost på med.


Kom så fint på inkallningen i dalen.


Säkert närmare 40-45 citroner totalt i trädet.


Vi åt stek, sås och potatis till middag.


Iris Broman, märkt av en personlig tragedi, har precis lämnat Stockholm och utnämnts till ny chef för Kalla Fall-gruppen i Malmö. Samma dag som hon börjar sitt nya jobb görs ett makabert fynd i skogen och ett kallt fall blir aktuellt igen. Livet vänds upp och ner för ett antal människor och deras livsöden flätas samman



Sista fullmånen för 2023.

12 kommentarer:

  1. Mmm... så gott med nachos med ost! Bra dagar har ni haft.
    Det var en imponerande mängd citroner på trädet!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi kan inte klaga på något.
      Så himla glada att de ger så många citroner.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  2. Ja så var den julen slut och de sista skälvande dagarna på 2023 är här. Gott slut! Kram 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det.
      Gott slut till er med.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Att ligga/sitta som packade sillar tackar jag nej till. Men häftig tradition på juldagen ändå! Här hemma var det full rulle med matförberedelser och barn o barnbarn på juldagen. Vi har också sett de två första avsnitten av Sanningen. Riktigt bra tyckte vi! Nästa avsnitt på måndag! Vill se alla på en gång!

    Önskar dig en god fortsättning! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, fy sjutton att sitta på varandra när man är på playan.
      Så mysigt.
      Visst var den. Gubben sa likadant, att han skulle vilja se alla med en gång.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Låter som en toppen annandag jul. Wooow vad många citroner. Jag väntar på min första blomning. Hoppas på snart. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var jättebra.
      Ja, vi är så glada för alla citroner som sitter på det.
      Hoppas du får många blommor på ditt.
      Kram

      Radera
  5. Så mysigt men annorlunda ni har det mot oss. Idag har äntligen solen tagit över och den vita snön gnistrar i solskenet. Lugnet har lägrat sig . Nattgästerna har rest . Men julhelgen har varit har varit ruschig och intensiv , men alldeles underbar. Tar nu sats inför kommande helgfirande !!!!!!!! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite kontraster är det allt.
      Vi har haft lugna gatan här hela julhelgen.
      Ja, nu är det nyår som ska firas med.
      Kram

      Radera
  6. Vårt lilla citronträd har inte börjat ge frukt än. Vad gör du med alla citroner? Limoncello till era drinkar kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har gjort Limoncello några gånger.
      Men annars har jag dem i mat, ingefärsshoten och i drinken.
      Och även inlagda citroner har jag gjort som var jättegott i grytor bl.a.
      Här har du länken till det.
      https://hallonoblabar.blogspot.com/2021/01/nu-maste-man-vanta.html

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.