2023-12-11

Vår söndag

 

Det var +14 när jag gick iväg på min morgonpromenad. Så varken mössa, halsduk eller vantar åkte på när jag gick iväg.

Efter frukost och lite datorhäng tog jag och hängde tvätten som var klar i maskinen. Och när jag ändå var på taket så lade jag ut alla dynor igen på sina platser. Sedan åkte alla nytvättade plädar på sina platser med. Och efter det blev det några ark foliepapper utlagda (tips för att inte katterna ska vara på dynorna) på stolar och soffor. Vi lade ormarna på dem så de inte skulle blåsa iväg. Nu får vi se om det avskräcker katterna till att ligga på dynorna.

Vi tog en 2:a adventsfika och en glögg där på takterrassen för det var väldigt skönt i solen. Termometern hade höjts till +22 så vi hade extra fint vinterväder.

Eftermiddagen satt jag nere på altanen och målade. Lekte med pensel och färger som är så himla kul.

När det var dags för middag fick det bli rester som serverades igår. För vi hade många byttor i kylen med olika rester från veckan som gått.

När kvällen kom blev det tv:n och vi såg på den ny "Beck" filmen. Den var riktigt bra, så nu får man vänta på nästa som jag tror kommer i början av nästa år.

Vi gick inte till havet igår. Men jag såg det på avstånd.


Var det en kanin som jag hörde?


Bulle, kaffe och en glögg i solgasset.


Mycket teckningar blir det 🙊.


På kvällen tänds alla ljus och ljuspunkter upp.



Fick filmsnuttar och bilder på våra minsta barnbarn som var och åkte skridskor.

6 kommentarer:

  1. Vilken bra dag det blev och så njutbart med värmen. Ingen skridskoåkning för er del nej ;-)
    Den filmen såg vi i fredags och tyckte den var bra.

    Önskar en glad måndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix här har inte medelhavet frusit till is. Så ingen skridskoåkning för oss.
      Ja, den var faktiskt jättebra.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Jag har sett "roliga " filmer med katter som kommer nära aluminiumfolie och jag tror att det kan fungera för att få dem att hålla sig borta från dynorna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas på att de gör.
      Kram

      Radera
  3. Vilket bra tips om aluminiumfolie, tackar för det. Nä skridskoåkning blir det inget längre, lika bra det tänker jag :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas att folien och ormarna håller katterna borta. 14 grader låter riktigt härligt. Här är det minusgrader igen så det har frusit på rejält.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.