2023-12-16

Det small bara till

 

När jag kom tillbaka från morgonpromenaden så började jag att frysa och få ont i lederna. Och bara sådär pang bom så hade jag värk i hela kroppen och feber. Så dagen blev en vilodag i soffan, solstolen och sängen. 

Så dagen gick i toppar och dalar kan man säga. Man känner sig rätt så okej när värktabletten gjort verkan. Men sedan går det snabbt nedför efter ett par timmar igen.

Det blev hämtpizza till middag och när klockan var åtta och det var dags för tv:n, sa jag godnatt och gick och lade mig.


Här frös jag inte när jag låg i solstolen.


När jag var på topp ett tag, så fixade jag till fredagsdrinken. Den serverades i en julkula.



Pizza på kvällen.

14 kommentarer:

  1. Hua! Inte roligt med feber. Krya på dig. Festlig drink. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej fy sjutton och tack. Det gick snabbt över på mig. Jag är feberfri nu.
      Ja det var lite skoj.
      Kram

      Radera
  2. Usch ja det är jobbiga sjukdomstider. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar så, men jag är feberfri igen 😀.
      Tack .
      Kram

      Radera
  3. Fy vad jobbigt. Krya på dig. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag är feberfri igen och det är skönt.
      Kram

      Radera
  4. Vilken otur att du blivit sjuk men det går mycket nu. Bara att vila sig i form. Bättre att det kom nu i alla fall än på julafton.
    Vilken festlig drink och så god pizzan såg ut.

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör ju det.
      Och jag vilade nog väldigt bra. För jag är feberfri nu 😀.
      Den var lite kul och pizzan var god. Bara att jag hade ingen direkt aptit den dagen.
      Tack
      Kram

      Radera
  5. Influensa tider här i Svedala nu. Låg själv nedbäddad 5 dagar för en vecka sedan. 39 i feber. Ligger man på 36.5 i vanliga fall så är man inte så kartig 🤐🥶🤐. Men vi är ju Vikingar så det är ju bara att bita ihop och dricka mycket vätska ( Whisky 😉 ) så brukar det ge med sig 👍. Krya nu på dig DET kommer en morgondag MÄ 🥰🥰🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir like ynklig när man har låg temp annars.
      Jag gillar inte Whisky om den inte är i en irish coffee 😉. Så jag sov mig frisk istället. Har ingen feber längre 😁.
      Ha det bra 🥰🥰.

      Radera
  6. Hoppas det går över snabbt! Vi hade gäster häromdagen som snörvlade rejält och idag kliar det i halsen... f..n.. vill inte! Så gott med pizza, nu blir jag sugen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde det, för jag är feberfri igen 😀.
      Hoppas inga baciller stannade kvar hos er då 😊.
      Jag hade ingen aptit direkt då. Så det blev ett par bitar i kylskåpet med. Men pizza är gott.

      Radera
  7. Vad trist att du mår dåligt! Hoppas att du snart mår bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , och det gör jag. För jag är feberfri igen.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.