2023-12-14

Bjöd på middag

 

Har undrat varför inte juldekorationsbelysningen inte satts upp på våra gator. Men igår fick jag se på morgonpromenaden att det kommit upp på ett ställe. Men det är betydligt mindre än vad det brukar vara. Om de nu inte kommer att sätta upp fler såklart.

Vi tog morgonrundan nere vid havet och jag såg en friskus som gick i och badade när vi gick förbi Cala Cerrada. Där satt det även en man på en bänk. Såg han på långt avstånd och tänkte först, är han onykter. För han satt och nicka med huvudet såg det ut som. Men han hälsade så glatt buenos dias när jag och Ixa gick förbi. Och då såg och hörde jag att han höll på med en drönare. Så nickandet med huvudet var när han tittade på kontrollen och sedan upp i luften på drönaren.

På eftermiddagen skulle vi ha gäster på middag. Men en lämnade återbud på grund av förkylning. Så vi blev bra tre runt bordet. Vi bjöd på risotto med räkor, och glass till kaffet. Tyvärr så blev det inga bilder på gårdagens middag. De jag tagit var bara suddiga.

På kvällen såg vi på handbollsdamerna som vann över Tyskland och är nu klara för semifinal i VM. Sedan blev det en titt på "Jul-Jeopardy" innan tv:n stängdes av.


Så istället för middagsbilder bjuder jag på vissna blommor istället.


Även visset kan vara vackert.


Vissna blommor ljuger inte.



Kloka bin suger inte i vissna blommor. (Kinesiskt ordspråk om visdom)

12 kommentarer:

  1. Så synd att er ena middagsgäst fick lämna återbud men det är ju sådant som händer tyvärr.
    Visset kan vara mycket vackert ja!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ville inte riskera att vi andra skulle bli smittade av hans förkylning.
      Verkligen.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Tycker om torkade blommor... har plockat in en bukett som jag har här hemma i hallen. De har stått sig länge =)
    GOTT! Risotto är så gott och festligt. Det år vi i tisdags, svamprisotto med kalkonbacon. Ser personer som vinterbadar i Bråviken, typ +4°C. I Medelhavet är det säkert tio grader varmare. Men nej tack för vinterbad! Jag fördrar skumbad hemma i badkaret.

    Ha en fin dag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är vackert. Och precis som du skriver, så håller de länge med 😉😆.
      Det är suppersmarrigt tycker vi båda.
      Jag skulle vilja ta ett dopp i havet varje dag. Men har inte kommit till skott ännu 🙈. Har hört att temperaturen sällan går under +14-15 grader.
      Hoppas din dag har varit bra.
      Kram

      Radera
  3. Älskar torkade stjälkar med frökapslar, och strån, och grenar, och kottar, och... ja du vet ju redan.
    Ha en fin torsdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det vet jag, och det är så fint och vackert.
      Ha en fortsatt fin torsdagskväll.
      Kram

      Radera
  4. Visst kan visset vara vackert. Det visar du här. De vänner som kommer hem till er på middag kommer till en festmiddag med supermat. vill inte heller vinterbada, nej tack. Den du såg var säkert en turist från norr, haha. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det.
      Tack snälla du.
      Jag skulle vilja ta ett dopp i havet varje dag. Men har tyvärr inte kommit till skott ännu 🙈.
      Kram

      Radera
  5. Där jag bodde i Spanien varierade också dekorationerna i utseende och antal från år till år. Alltid mycket vid gatubelysningen dock.
    Fina blombilder.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl så att det varierar med belysningen till jul.
      Tack och detsamma.

      Radera
  6. Så fint att se sedan att han höll på med en drönare och hihi var nog lite wake up då du insåg d. Samt synd atten blev sj, men bra så ni slapp smittas. Samt så fina bilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev det 😀.
      Ja, det var synd men helt okej tänkt med.
      Tack

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.