2023-12-17

Ingen var gladare än jag


Helt otroligt, från att ha gått och lagt mig så himla ynklig, frusen och varm av febern. Till att vakna upp helt feberfri på morgonen. Jag hoppade väl inte ur sängen precis. Men känslan av att känna att kroppen var feberfri var toppen. 

Så jag gick morgonrundan med Ixa och jag kände mig inte det minsta sjuk längre. Hhmmmmmm, vad kan det ha varit för bacill som jag fått en släng av? Skit samma, -ja så tänkte jag faktiskt. Det är ju frisk jag vill vara och det var jag ju nu.

Men jag ville inte riskera ett bakslag och gå iväg på någon marknadsrunda och ta en marknadsöl. Nej vi körde på en skön (mycket skönare en dagen innan) hemmadag istället. 

Det blåste knappt alls igår så vi tog en öl på takterrassen och spelade lite tärning och käkade lite snacks. Sedan fick gubben ett ryck och körde lite trädgårdsskötsel på en del blommor på terrassen. Och jag var en hjälpande hand när det behövdes.

Eftermiddagen tog vi en runda med Ixa nere i dalen och så tränade vi samtidigt lite lydnad också. 

När vi kom hem så gick gubben upp och tände grillen och jag fixade till tillbehören i köket. Vi åt nere på altanen. För när solen börjar att dala sjunker temperaturen. 

På kvällen blev det som vanligt lite tv-tittande innan vi hoppade i säng. Så klart så såg vi "Så mycket bättre". 



Lite snacks, en öl (ej med på bild) och några tärningar på takterrassen.


Lite trädgårdsskötsel.


Vår lilla busfia som blir glad att få springa lös en stund.


Grillat och ett glas rött till det.


Fejk-engelskkonfekt, men den gick ner i alla fall.



Denna låt gillade vi som Peg tolkade av "The Wannadies". 

12 kommentarer:

  1. När man "lär känna" artisterna så är de suveränt bra allihop! Fastnade för Ellen, men också Peg som var så ödmjuk och inte alls som jag trodde. Fördomar ska man akta sig för att ha!
    Skönt att du bara fick ett snabbåk med en expressbacill!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Det är lätt att döma någon efter vad man hört vad andra sagt eller skrivit om den personen.
      Ellen har en fantastisk röst och har gjort många bra tolkningar tycker jag med.
      Ja, det var skönt att bacillen drog iväg så snabbt.
      Kram

      Radera
  2. Så skönt att du är feberfri så det var verkligen en snabb bacill att försvinna. Det gillas! Klokt ändå med en ganska så lugn lördag.

    Önskar en fin tredje advent!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Något som jag aldrig har varit med om innan.
      Ja, vi hade det bra hemma. En lugn och skön lördag.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Du gjorde rätt som blev av med den där bacillen så snabbt. Vi har också tittat lite på "så mycket bättre " trots lite motstånd men det är ganska bra tycker vi med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, blev förvånad själv att den var borta på morgonen.
      I år har det varit kanon tycker jag. Så jag har väl bölat ikapp med de medverkande i programmet 🙈🙊.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Vad skönt att du vaknade feberfri! Men klokt att ta det lite lugnt! Hoppas att du fortfarande mår bra. Pegs låt gillade vi också. Hon överraskade mig stort. En jättefin och trevlig tjej. Ett mysigt gäng denna säsong! Ja, nu är Kockarns kamp, Hela Sverige bakar och Så mycket bättre slut! Tur att På spåret kör vidare.

    En riktigt fin tredje Advent önskar jag dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner mig okej idag med. Så den bacillen försvann lika fort som den kom.
      Verkligen ett mysig gäng har det varit, och det är synd att det är slut nu.
      Såg inte det i fredags när jag var sjuk, bara gubben som tittade. Men det är ett toppenprogram det med.
      Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  5. Vad skönt att du bara verkar haft någon 24 timmars bacill.
    Klokt att ta en marknadsfri dag och inte riskera något.
    Ha en riktigt bra vecka nu.
    Och en God Jul Carin!
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen skönt och marknaden finns ju där varje lördag.
      Detsamma till dig och en riktig God Jul.
      Kram

      Radera
  6. De där konerna-snackset gillar vi också! Skönt du känner dig bättre! Jag hade en släng av något i lördags.. men mådde väldigt bra igår kväll igen. Konstigt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de goda.
      Du ser, vi fick någon racerbacill du och jag 😂. Men tur är väl det.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.