2023-12-03

Lördag

 

Efter morgonrundan och frukosten tog jag och gick bort till Alcampo för att köpa ost. Lördag som det var så var det mycket folk på gatorna bort till La Zenia. Det var ju marknad hos oss och då är det tjockt med folk fram till eftermiddagen.

När jag var hemma igen så tog vi och gick upp till Waldemars och tog oss en varsin öl. När vi satt där kom Ulrika och Mats och slogs sig ner. De skulle ta en lunch. Och när lunchen var uppäten och våra öl uppdruckna så följde vi med dem hem för att hämta Blossas årgångsglögg som Mats hade varit snäll och handlat till oss.

Sedan gick tiden väldigt fort och magen började att kurra. Så vi tog och hämtade pizza på Da Mario. Och efter pizzan var uppäten och kanske 2 timmar till hade gått. Så kände jag att det var dags att gå hem.

Det blev en oväntad och trevlig lördag.


Check på osten och dags att gå hem.


Var tvungen att ta ett varv i denna affären med. Jag köpte en påse skumtomtar.


Skönt i solen på Waldemars.


Ulrika och Mats hade en fin gran på sin gård.



Ska bli spännande att smaka.

8 kommentarer:

  1. Vilken trevlig lördag det blev och en hel del gott att äta.
    Granen är jättefin!

    Kram och god adventskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev det och detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Härligt med spontana dagar tycker jag, och er verkar ju onekligen bli riktigt bra! Vi drack lite IKEA vinglögg till fikat idag. Duger :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid skoj med sådana.
      Vi har inte öppnat vår flaska ännu.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Årets Blossa är jättegod! Här har vi två flaskor. Förstår att ni är glada som kunde beställa en flaska. Nu får vi se vad ni tycker. Älskar ostdiskar, mums!

    Visst är det roligt när man får det trevligt helt oplanerat. Det gillar jag, spontana möten med människor.

    Glad första advent! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var snällt att de kunde ta en flaska åt oss. Har bara hört gott om den så vi får se vad vi tycker.
      Ostdiskar kan gör en ruinerad.
      Alltid kul med oplanerade möten.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Låter som en skön dag! Ja här pulsar vi i snö och halka, inte det minsta kul även om en viss julstämning infinner sig med allt vitt :) Den där glöggen har fått bra omdömen tydligen, värt att testa...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö kan vara mysigt men halkan vill man vara utan.
      Jo, jag har hört det och vi får se vad vi tycker.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.