2023-12-19

Vecka 51

 

Då har vi gått in i veckan som slutar på söndag med julafton. Och idag för ett år sedan så åkte vi till Sverige för att fira jul med flocken. Det var regnigt och grått när vi kom till Sverige kommer jag ihåg. Men vi fick lite vitt och fint precis innan jul som var mysigt.

Klart vi saknar vår flock och vår tradition, men ibland blir man tvungen att ändra lite på dem. Och det går ju fler tåg flyg till Sverige fast en annan dag. Man får göra det bästa av situationen, och det vet jag att vi gör. Ingen av oss kommer att sitta ensam i alla fall och det är ju huvudsaken. 

Och vi har fått gjort detta en gång tidigare med, så det är ingen nyhet precis. För 2020 var det totalstopp för oss att åka till flocken. För då var det pandemin som satt stopp för det. Så då firade vi julafton på stranden med vänner. Lite annorlunda men jättetrevligt. Ni kan kolla här.




Det här var länge sedan vi hade. Ugnspannkaka med bacon. Det är gott med en kall bit till kaffet med 😉😋.

16 kommentarer:

  1. Det var en stilig pannkaka du gjorde. 😃 Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blev som ett månlandskap 😁.
      Detsamma, kram

      Radera
  2. Det går fler tåg ja och precis som du säger så är det viktigaste att ingen sitter ensam.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  3. Så är det, ibland ruckas traditioner. Men vi vet att det kan bli lika bra, och bättre ibland, när de ruckas. Ni två kommer att få det jättebra i jul. Själv tyckte jag att julen 2020 var den bästa, just det där att slippa flänget (på juldagen ffa här). Det var så underbart lugnt och fint och vi gjorde exakt det vi ville. Ingen av er är ensamma, alla har någon i din familj. Som du säger, det går flyg varje dag! Tack och lov för det. Kramar från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli superbra, det vet jag.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Ni gör alltid det där lilla extra... eran jul kommer bli hur mysig som helst! Sen finns ju FaceTime/Skype. Idag kändes det som mars ute... men det ska visst komma lite snö i veckan. Hoppas på en vit jul här hemma. Ugnspannkaka var länge sedan jag gjorde, så gott! Nu blev jag sugen. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli bra och mysigt och det finns ju alla möjliga appar för att se varandra live.
      Då får vi hålla tummarna att det kommer lite snö tills på söndag.
      Det var det för oss också, men så gott det var.
      Kram

      Radera
  5. Det blir kanske inte som ni tänkt er men det blir bra ändå tror jag. Ibland händer saker som man inte kan styra över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att det blir bra. Man får göra det bästa av det och det fixar vi 😉😊.

      Radera
  6. Det är inte alltid man får det som man brukar göra och det beh heller inte vara till det sämre. Det låter som ni hade det jättehärligt dör på stranden 2020. Ni kommer säkert ha en jättehärlig julhelg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli bra även denna jul, det vet jag 😊. Och vi får nog ta en sväng till havet.

      Radera
  7. En god rätt. Min syster och svåger brukar dricka rödvin till det. Säger att det passar sååå bra. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej 😀, jag gillar iskall mjölk till. Eller en kall öl.
      Kram

      Radera
  8. Ugnspannkaka är verkligen jättegott. Nu har jag inget kött i min, men gärna bär, banan och grädde till. Och att steka upp resterna i smör är lyxlunch!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Och det är toppen att man kan ha va som i den med.
      Det har jag aldrig gjort tidigare, så det får jag ha i minnet. För nu är pannkakan uppäten.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.