2023-04-22

En lagom skön fredag

 

Vi var bjudna på 11-fika hos Ulrika och Mats. Och då fick Ixa och Whisky en lekstund ihop med. Jag gick med Ixa till dem, så vi fick en liten promenad samtidigt. Det var skoj att gå till dem, för hon har lärt sig var Whisky bor. Men det var inte lika kul när vi skulle gå därifrån. Då drog hon benen efter sig och gick mer baklänges än framlänges.

När vi kom hem började gubben att vattna blommorna på takterrassen och jag styrde lite i köket innan jag kom upp med vår fredagsdrink. Sedan satt jag gott där i solen och sippade på min drink och bara njöt. 

När gubben skulle börja att vattna nere i trädgården tog jag och Ixa en promenad innan jag började med maten.

Vi åt nere på altanen för vi skulle snart bänka oss vid tv:n ändå.

Vi blev bjudna på hemmagjord glass till kaffet.


Bubbel och Martini Rosato var det i Fredagsdrinken.


Ixa låg och njöt i solen med.


Men växlade plats ibland till skuggan under bordet.


Vi skulle ha räkrisotto till middag. Så när jag skalade räkorna var jag effektiv. Färdig skalade räkor till middagen, räkskalen blev en fond till risotton, stjärtrenset åkte ner i en burk som Ixa fick i sin hundmat.


Middagen klar och ett glas kallt vitt vin serverades till.


Ixa älskar kuddarna i soffan. Hon börjar ligga ovanpå dem, och det slutar ofta att hon ligger på soffan och har kuddarna runt omkring sig.

8 kommentarer:

  1. Ixa mår verkligen skönt :)
    Kram A

    SvaraRadera
  2. Det är härligt att se hur hundar kan njuta här och nu! Där har vi en del att lära.
    Vilken god middag det blev hos er men det blir det ju alltid ;-)

    Krm och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen. Och visst har vi det.
      Fin lördag till dig med

      Radera
  3. Hej Carin! Du vet att jag älskar risotto! Din ser himmelskt god ut!!
    Mysigt Ixa har det... vilken tur att hon kom till er.

    Trevlig helg och Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har nog blivit lite av vår favorätter med faktiskt.
      Vi är glada att vi hittade henne, för hon är så go.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Risotto är bland det godaste jag vet! Ixa har det gott bland kuddar och sol :) Härligt!
    Ha en skön söndag nu...
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit en favorit här hos oss med.
      Hon stormtrivs.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.