2023-04-24

Det gjordes lite av varje

 

Vi kom iväg tidigt som vanligt på vår morgonrunda. Och lika bra var väl det, för dagen skulle bli väldigt varm. Ixa är inte pigg på att rastas när det är för varmt. Men det var inte våra hundar som vi hade i Sverige heller när jag tänker efter. 

Men som sagt vi tog oss en lång och härlig promenad som även gick utmed havet. Ixa sprang runt på Cala La Moscastranden i sanden som en toka en stund. Precis likadan blir hon när hon är på en gräsmatta. Det är synd att jag inte kunde filma henne.

Men jag vill inte släppa henne där på stranden. Det finns en hundstrand lite längre bort, men dit ville jag inte gå. Så jag stod mera som en trafikpolis och vevade med händerna runt huvudet och kroppen. Ja, jag försökte att hinna med att byta hand med kopplet så det känns fritt att springa för henne. Säkert en kul syn det med. Kanske skulle filmas det också 😂.

När vi kom hem blev det frukost och en maskin tvätt sattes på. Sedan rullade dagen på som de brukar göra. 

Jag sopade av takterrassen från alla blommor som citron och aprikosträdet hade släppt. Sedan gjorde jag ordning i t-shirts lådorna igen 😏. Har vikit dem efter KonMari-metoden, så det blir som små paket. Men sedan har jag slarvat lite med det, och då blir det inte någon ordning i lådorna.

Jag pratade med gubben med och fick lite info om dagen som varit. Han hade knäppt lite kort på flocken som han skickade till mig. Delar av flocken hade träffats hos sonen (där gubben bor nu) och de hade grillat och haft det mysigt.

På kvällen betade jag av några avsnitt på serien innan det var dags att hoppa i säng.


Man ka inte klaga på värmen.


En julstjärna som vuxit upp till ett stort träd i en trädgård som jag och Ixa gick förbi.


Givetvis så stannade vi till och knäppte en bild och sade godmorgon till en ny fin dag.


Det blev nästan precis 9 km. som vi gick i behaglig temperatur för Ixa.


Vårt aprikosträd mår inte bra. Det tappar frukten och bladen faller av. Det är något vi ska ta tag i efter skörden. Om det kommer finnas något att plocka av när det är dags att skörda.


Jag gjorde en megabiff till mig och lite klyftpotatis till middag.


Det här däremot växer så det knakar. Ärtskott som vi har på nästan allt vi äter nu.


Amelia, Elvis, Ellen, Axel och Sophie.


Wilmer som fyllde 14 i veckan.


Therése.



Och bror min.

4 kommentarer:

  1. Härligt att du får se dem men jobbigt att inte vara där. Jag saknar mina långtbortisar mycket just nu. Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt när man inte kan ta på dem irl. Men det gör gubben för mig med just nu.
      Ha en bra vecka du med.
      Kram

      Radera
  2. När värmen kommer är det helt klart bättre att gå på morgnarna. Våra hundar har aldrig uppskattat långa promenader i värmen så då får man anpassa sig.
    Mysigt för gubben din att träff nära och kära och du får hänga med via bilderna.

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är nog ingen hund som gör det, om jag tänker efter 😉😀.
      Ja, och han får krama på dem lite extra från mig med.
      Fin måndag till dig med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.