2023-04-18

Vecka 16

 

Måndagen började som nästan varenda måndag börjar här i Casa 66. Morgonpromenad med Ixa och sedan en löprunda innan frukosten. Sedan är det bara att sätta fart på veckan. 

Nu hände det inte så värst mycket igår och några kort knäpptes inte heller. Så jag tänker visa ett snabbt och gott litet recept som jag hittade hos Tina med bloggen Home 2 Tiny. Du hittar det receptet här.


Försvinnande goda.


Jordnötterna tog slut, så mina bollar fick sesamfrön istället som topping.


Jag hade inte heller några riskakor hemma. Så mina fick bli med majskakor i.



Supergoda till kvällsfikat. Svårt att nöja sig med en, utan det blir gärna två 🙊 som slinker ner i magen.

16 kommentarer:

  1. Mums, säger jag bara! Delikatesser helt i min smak kan jag säga. Vissa saker är bara farligt goda så jag hade nog icke kunnat nöja mig med en...

    Önskar en fin tisdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att de var enkla att göra. Så man kan fixa en ny omgång snart igen.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Alla dagar kan eller behöver ju inte vara så jädrans intressanta och produktiva. Vi lever ändå. Kram 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det behöver de väl inte. Men rätt skoj när det händer något eller man gör något 😉😁.
      Kram

      Radera
  3. Det är ju majskakor i Tinas recept?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Ja det var visst det 😉. Så då var det bara sesamfröna som inte var lika då.
      Men de går säkert att göra med riskakor också, tror jag.

      Radera
  4. Jösses så goda de ser ut. Försvinnande goda!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är precis va de är 😉😁😊.
      Kram

      Radera
  5. Enkelt och gott :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, och då är det kul att baka 😉😀.
      Kram

      Radera
  6. Hej Carin! Perfekt till 11-kaffet! Tack för tips!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
  7. Vad goda dom ser ut. Hade jag börjat äta hade jag nog inte kunnat stanna efter att ha fått i mig två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är jättegoda med. Krispiga och lite salta.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.