2023-04-11

Sista dagen på denna påsk

 

Den startade jag med en runda nere vid havet. Det var lite soldis på morgonen, men det blev det ändring på framåt dagen.

När jag kom tillbaka hem igen åkte en maskin med tvätt på. Sedan blev det duschen innan dagen startades upp.

Vi var bortbjudna till grannen vid 15.00 tiden på lite tapas. Så egentligen så gjorde jag inte så mycket innan dess. Det blev mera en sådan där väntetid som jag bara satt av. Hade helt enkelt inte någon lust att göra något innan vi skulle gå. -Jo, jag tog en längre runda med Ixa, för jag tänkte att då är hon lugn inne hos grannen.

Deras gård är tyvärr inte helt stängd som våran är. För om de kör in sin bil i deras carport så går det inte att stänga deras grindar. Men vi testade att ha Ixa lös inne hos dem i alla fall. Det gick bra till en början, men sedan blev det ljud från en annan granne, tvärs över parkeringen som går utanför.

Det snappade Ixa upp rätt fort och blev väldigt nyfiken. Så helt plötsligt var hon hos denna granne och hälsade så glatt och rotade sedan runt i dennes ogräs som låg fint i en hög.

Jag hämtade Ixa snabbt och bad så hemskt mycket om ursäkt. Men det gjorde inget sa han, hon var ju så liten och gullig. Precis som man säger till små barn när de gjort något som de inte får 🙄. Men för oss var det inte okej, så en tillsägelse och kopplet åkte på resten utav tiden vi var hos grannen.

När vi kom hem igen blev det en stund vid tv:n sedan hoppade jag i säng. Jag var väldigt trött för natten innan hade vi inte sovit så bra någon av oss. För Ixa vaknade och kräktes två gånger då under natten.

Soldis på morgonrundan.


Men det var betydligt mycket mera sol när Ixa och jag tog eftermiddagsrundan.


En trevlig eftermiddag hos grannarna.



10 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att ha ystra och glada unghundar lösa och hoppas på att de stannar där de ska vara ;-)
    En trevlig dag fick ni i alla fall. Förhoppningsvis var Ixas kräkningar bara en tillfällighet. Man vet ju aldrig helt säkert vad de får i sig...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, det är verkligen inte lätt 😰.
      Hon är precis som vanlig nu igen. Så det var bara något tillfälligt som det kan bli ibland.
      Kram

      Radera
  2. Det är verkligen som att uppfostra ett litet barn, eller hur? Hihi. Men en hund växer snabbare så processen går fortare. TUR det.
    Vilken god mat hos grannarna. Mums. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Exakt så är det.
      Tapas är alltid gott.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Underbar bild på den stora solen soldis. Goda små snittar ni blev bjudna på. Bus Ixa, tur att hon bara smet till grannen. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Tapas är alltid gott.
      Ja, det var tur.
      Kram

      Radera
  5. Jag tittade inte på en film idag, jag tittade på din blogg idag tills dagen du hämtade Ixa. Åh, det var trevligt att läsa, jag såg dina vackra bilder från ung ålder och dina underbara schäferhundar... och jag skrev ner två recept - ett på citronkaka och det andra på frallorna gjorda på havregryns- och nyponsoppa med mjöl och jäst... det var en mysig kväll i min soffa med dig i Spanien... Tack så mycket... trevlig kväll Viola

    SvaraRadera
  6. Låter som en bra dag!
    Ha det fint!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.