2023-04-25

Ny vecka igen

 

Vad hittade jag på i min ensamhet igår då. Jo, jag städade lite, läste, pysslade, såg på tv:n, pratade med gubben, tittade på serier, gick på promenad med Ixa ett par gånger och lagade lite mat till mig. Så när klockan passerade 22.30 stängde vi dörren och låste om oss, och hoppade i säng. Ixa somnade bums och jag kollade på mobilen en stund innan jag släckte lampan.


Morgonrundan gick genom marknadsgatan.


När vi kom ner till Rocky´s så var solen uppe.


Bananpannkakor är inget som gubben är förtjust i. Så jag passade på att göra några till lunchen, på en gammal banan som låg övergiven i fruktfatet.


På kvällen tog jag och fyllde ett tortillabröd med en massa spenat, lök, skinka och ost.


När den var färdig satte jag mig vid tv:n och åt och såg på en serie.


Kvällsrundan med Ixa precis innan solen gått ner.



Den här lilla fina tjejen (Amelia) tappade sin första tand idag.

14 kommentarer:

  1. Så lugnt och skönt. 😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, precis som det ska vara.
      Lite jobb, lite paus, lite pyssel, lite paus, lite mat 😉😁.
      Kram

      Radera
  2. Egentid i lagom mängd :)
    Kram A

    SvaraRadera
  3. Det verkar inte gå någon större nöd på dig men visst är det mysigt att ha sällskap av en fyrbent vän.
    Det är stort att tappa första tanden!

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det gör det inte. Finns alltid något som man kan göra.
      Och vi kompar bra ihop jag och Ixa 😉😀. Jag pratar och hon tittar bara på en med hennes bruna ögon, och samtycker ser det ut som 🙊😉😁.
      Ja det är verkligen stort.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Jag märker hur mycket du saknar din gubbe! Nyttigt att vara ifrån varandra lite. Att längta är härlig!
    Ha det gott så länge.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag saknar honom väldigt mycket, men det går ingen nöd på mig 😊. Och snart är han hemma igen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Du har ett behagligt liv kan jag tycka. Och den där tortillamiddagen såg riktigt läcker ut . Ha det fortsatt fint. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då, det har jag verkligen.
      Ja, den blev riktig smarrig med en massa färskspenat på.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. DIN promenadväg alltså! OCH DIN mat alltså! Suveräna!! Egentid kan vara skönt ibland, det tycker jag med. Ditt barnbarn är så söt med sin glugg. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har vackra och fina promenadstråk du med. Mer grönt hos dig än vad det är hos mig nu.
      Jo, ibland kan det vara det 😊.
      Ja, det är hon, och nu får vi se om tandfen kommer i natt och stoppar en peng i glaset.
      Kram

      Radera
  7. Hej Carin! Jag gillar dina morgonrundor... speciellt när du filmade havet när solen gick upp.
    Sötisen... snart kommer en liten taggig tand!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, morgonrundorna vid havet är alltid lika magiska.
      Ja, det gör ju det 😊.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.