2023-04-16

Varmt och blåsigt

 

Vid lunchtid tog jag en sväng genom marknaden. Såg några härliga sommarklänningar, men avstod att kolla närmare. Jag orkade helt enkelt inte trängs med tjejerna och damerna som rev runt bland galgarna i det marknadståndet. Kanske jag gör någon annan lördag.

När jag hade gjort marknaden fortsatte jag ner till Mercadona för att köpa hushållspapper. Vi glömde det när vi veckohandlade. Sedan var gubben på Mercadona i fredags och trodde han handlade hushållspapper. Men det gjorde han inte, för det var toapapper han kom hem med. Någon som bara lagt tillbaka toapappret där hushållspappret ligger.

Sedan gick jag direkt hem och gjorde guacamole för jag hade köpt tortillachips med i affären. Gjorde en varsin lördagsdrink till mig och gubben. Sedan vistades vi på takterrassen resten utav dagen. Det blev grilltime lite senare med.

Solen steg upp när Ixa och jag kom tillbaka på vår morgonpromenad.


Väldigt mycket folk på marknaden.


Men inne på Mercadona var det knappt något folk.


Frusen Aperol med Cava och en massa is.


Smarrigt och gott till drinken.


Passionsfrukten växer så det knakar och katterna kan inte ha den krukan som toalett längre. För nu är stenarna ditlagda.



Fläskfilé och morötter på grillen. Sallad och en vitlökssås till.

14 kommentarer:

  1. Det var smart att gå till Mercadona när alla andra är på marknaden. Kram 🙂

    SvaraRadera
  2. Vilken bra dag det blev på alla vis! Grillat är ju bara så gott. När det gäller klänningarna så kommer det fler tillfällen :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig.
      Ja, det är ju marknad varje lördag, så det gör det.
      Fin söndag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Men hallå Carin!! Herre jösses vad du suktas!! Sommar, en grillad köttbit och Frusen Aperol med Cava och en massa is. Mmmm… suktar efter en charterresa eller ett sommarlov! KRAMAR Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommarlovet är väl inte så värst långt borta 😉😀. Så fort som veckorna går nu för tiden.
      Ha en fin söndag.
      Kram Carin

      Radera
  4. Alltid lika kul att kika in till dig och få en dos sol :) Våren är väl på g här men nätterna är ack så kyliga än...ja det är bara att stå ut!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt ändå att den är på G nu i alla fall.
      Ha en ny bra vecka.
      Kram

      Radera
  5. Åh det är så bra att se dina bilder... Takk... vi har regnväder.
    Lyckligtvis bara grått i grått igår för jag var i stan på tygmarknaden - himmelskt :-)
    På torsdag bör solen komma med våren runt om.
    Din isdryck ser bra ut :-)))
    Jag önskar dig en trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regn är behövligt ibland tyvärr.
      Förstår att du var i himmelriket på den marknaden 😉.
      Då håller vi tummarna för att det blir sol hos dig snart.
      Drinken var god och läskande.
      Ha en ny bra vecka.

      Radera
  6. Ni äter och dricker gott som vanligt. Och så fint väder dessutom. Vilket underbart liv ni verkar ha det där nere.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att vara i köket och mixtra med middagar.
      Vi har det så himla bra och har inte något att klaga över.

      Radera
  7. Det är omöjligt att inte bli frestad när du visar bilder på din mat. Ser alltid lika gott ut.
    Och sommaren känns långt borta här just nu. Så kul att se dina sommar bilder.
    Här har vi fortfarande lite snö kvar. Men kommer solen försvinner snöhögarna snabbt.
    Ha det fortsatt bra i sol och värme.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas på att solen visar sig ordentligt uppåt i landet med. Så att våren kommer till dig.
      Ha en ny bra vecka.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.