2023-04-10

Avslappnad

 

Den var väldigt lugn och skön våran söndag. Ixa var väldigt slapp och trött efter påskafton, av förståeliga skäl. Är man en valp fullsprutad av energi i kroppen, så kör man inte många minuter på någon lågväxel. Utan man tutar på och kör till soppan är slut. Och det gjorde hon när hon fick träffa sin bästis Whisky. 

Jag och gubben var pigga och alerta, men vi hakade på Ixa:s rytm och tog det bara lugnt. Så jag läste en del ute i solstolen. Och gubben han pysslade med växterna.

Konstigt nog så går dagen rätt fort ändå fast man inte gör något. Så när sista rundan med Ixa var gjord, så dressade jag om och hoppade i nattsärken och morgonrocken åkte på. Sedan blev det tv:n en stund innan jag hoppade i säng.


Vi tog vår morgonpromenad, men i lite lugnare tempo än vanligt.


Sedan blev det små korta promenader under resten utav dagen.


Vi fick besök av en ringmärkt kanariefågel uppe på takterrassen. Vi försökte mata den med brödsmulor. Men den försvann efter ett tag.

Vi åt sill och potatis till middag. Och rapade gräslök resten utav dagen 🙊.


Grannen kom med två böcker till som de läst ut. Jag tackade och tog emot. För dessa har jag inte läst av Sofie Sarenbrant.

12 kommentarer:

  1. Skön söndag som det ska vara. Hoppas att ni slipper rapa gräslök idag. 🙃 Ha det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte en rap har jag gjort idag 🙄👍.
      Detsamma, Kram

      Radera
  2. Ligga och läsa är väl en bra söndagssyssla :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inget fel på den sysslan alls. Måste ta tag i det lite mera nu när jag fått så många böcker av grannen 😉😀.
      Kram

      Radera
  3. Sarenbrants böcker är alltid ett säkert kort tycker jag. Dock ogillas att de alltid slutar med en cliffhanger...
    Så skönt med en lugn söndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är lättlästa och bra.
      Yes, det var skönt.
      Kram

      Radera
  4. Så skönt med lugna slappa söndagar det behöver man också, och bonus nu då att man får även måndagen denna veckan =D. Så fint av grannen att komma in med två nya böcker för dig att läsa =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slappardagar är nice och de behövs ibland.
      Jättetacksam för alla böcker som jag får.

      Radera
  5. Härligt med lugna dagar utan att rapa gräslök. Tack för att du vil peppa mig på min hälsoresa. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt 😉😁.
      Klart jag gör det 👍.
      Kram

      Radera
  6. Hej Carin! Nu blev jag sugen på sill, potatis, gräddfil och gräslök! Så gott fast man går och rapar gräslök, hahaha känner igen det. Malaga hade 33° idag såg jag på TV. Vilken sommar! De två böckerna av Sofie Sarenbrant har jag läst! Mycket bra! Jag tror det är en av dem som har Krokek i Kolmården med i handlingen, LER! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gräslök är supergott, men något som jag har kvar hela dagen sedan.
      Onsdag ska det visst bli kanonväder här hos oss. Just nu har vi +18 här och klockan visar kväller.
      Jag ska börja med de böckerna när jag är klar med den jag håller på med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.