2023-04-07

Inget Blåkulla

 

Nej, något Blåkulla blev det inte för mig igår. Jag hade annat att styra med, så kvasten fick stå där den står.

Utan jag började morgonen som vanligt med en promenad med Ixa. Sedan blev det frukost och lite tv-tittande under tiden. En stor kopp kaffe, sedan var det bara hoppa ur startblocken och köra på.

Jag gick bort till La Zenia 🙈. Blivit rätt mycket springande där nu på sistone. Igår ville jag vara först inne på Zara, för jag skulle köpa en av deras parfymer. 

Och har Boulevarden bara varit öppen en timme, så vimlar det av folk där inne. Och kön till kassan blir då oändligt lång.

Nu var jag först och hade då tid att lukta på några fler parfymer än den jag skulle köpa. Inte bra det heller 😏, för nu så började velandet. 

Ska jag verkligen ta den jag redan håller i handen, eller ska jag ta den som jag precis tog ett doftprov av, eller ska jag ta den som jag tog ett doftprov av innan den 🤔. Fattar ni, nu blev det svårt. Så jag gick från Zara med 3 st. 30ml. parfymer istället.

När jag var hemma igen skulle gubben snart iväg till sjukhuset. Han skulle på en magnetröntgen för en knöl som han har i axeln. 

När han var tillbaka från sjukhuset var det seneftermiddag och dags att fixa till lite mat. Blev en snabbvariant igår med. Pasta med tonfiskröra och bladspenat.

Vi tog kvällspromenaden tillsammans och sedan blev det tv:n innan vi hoppade i säng.


Jag och Ixa hade sällskap av månen på vår morgonrunda.


Red Temptation

Eau de parfum förklädd i de varma, strukturerade facetterna av de dyrbara kryddorna saffran och koriander. Blodapelsin ger den lysande blombuketten en fruktig och färgstark touch. Den lysande jasminen avslöjar alla de vita blommornas sensualitet och kvinnlighet, de förstärks av ett pralin-ackord. Det är en modern och extrem doft som är beroendeframkallande. Blommorna framhävs av kraftfulla noter av mossa och träig ambra. De omsluts av ett moln av mysk, vilket skapar ett spår av fullständig kvinnlighet.

Amber Fusion

Eau de parfum där citrusfriskheten från bergamott och mandarin blandas med marina toner för en bländande introduktion och en glädjefylld flytande, som spelar för att förlängas med de färgglada och syrliga nyanserna av röda bär. I hjärtat står den blommiga och kristallina delikatessen hos liljekonvalj i kontrast till den soliga och omslutande blommigheten hos ylang ylang. Denna mångfacetterade blommiga duo ackompanjeras av en intensiv och generös bakgrund där tränoternas sofistikerade karaktär mjukas upp vid kontakt med en överdos av bärnsten.

Nude Bouquet

Eau de parfum. Doftpyramiden innehåller noter av körsbär, pion och vanilj. Det är en fräsch, mysig och levande doft.


Börjar visst bli som gubben min. Äta pasta kan man (nästan) äta alla dagar i veckan 😋.


Kom kort på våra minstingar, barnbarnen och sonen. Amelia var påskhare, Martin påskkäring 🙊.



Elvis ville varken vara påskhare eller påskkäring. Nej, han ville vara en påskkrokodil. Såklart att det finns påskkrokodiler 😁.

4 kommentarer:

  1. Jag har lyckats överkomma mitt parfymberoende. Det blev för dyrt för mig. Nu blev jag lite sugen på att kolla in något nytt. 😉 Glad påsk! Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag har lyckats rätt bra också med det 🙄🙈.
      Men dessa små var inte så dyra, tyckte jag.
      Glad Påsk
      Kram

      Radera
  2. Jag har svårt för dofter och får lätt huvudvärk av dem. Det innebär att jag alltid har samma parfym. Förvisso enkelt men samtidigt lite tråkigt. Grattis till tre nya. Hoppas du blir nöjd med dem.
    Klart att det finns påskkrokodiler. Det vet väl alla :D

    Kram och god långfredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, det problemet kanske en annan också skulle ha 😉🙈🙄. Det blir ju billigare så. Jag gillar alla tre dofterna, som kan bäras för olika tillfällen som vardag och fest.
      Precis, det ju alla 😃.
      Samma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.