2023-04-13

En varm onsdag

 

Tog en morgonrunda runt Punta Prima innan frukosten. Efter lunch så tog gubben bilen och åkte och uträttade några ärenden. Vi bestämde att vi skulle mötas upp på Mercadona när han var klar.

Så Ixa och jag tog en promenad till Mercadona när gubben ringde och sa att han snart var klar hos tandläkaren som var hans sista ärende. 

När vi kom fram ställde vi oss i skuggan och väntade på att få se pärlan rulla in på parkeringen. När gubben kom och hade parkerat tog han Ixa och jag gick in för att handla.

När jag handlat färdigt åkte vi med tillbaka hem i bilen, jag och Ixa. För Ixa var trött efter promenaden ner till Mercadona i värmen.

Jag fixade till en sallad med stekt kalkonfilé, och sedan åt vi den på takterrassen. Vi satt där uppe tills det var dags att ge Ixa mat. Då gick vi ned och satte oss på altanen och spelade lite spel och drack kaffe och åt glass.

Vi började på en Netflixserie igår som heter "The night agent". En drama och actionthrillerserie.


En strålande onsdag.


Lika vackert som vanligt.


Lite disigt in mot Torrevieja.


Skönt att stå i skuggan och vänta.


En god sallad som vi tog ett glas rosé till.



The Night Agent.

12 kommentarer:

  1. Gårdagens väder var underbart skönt :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, det var en toppendag.
      Kram

      Radera
  2. Vi hade lika varmt igår. Din runda är underbar, att ha havet som närmsta granne måste vara helt ofattbart härligt! TACK för tv-tips!! Ska kolla in det. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så tacksam att vi bor så nära havet.
      Tack själv för ditt tips på Netflix 👍.
      Kram

      Radera
  3. Åhh så härligt med värme och sol. Längtar till sommaren. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har härliga dagar här nu.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Vilken sommar ni har! Själv tyckte jag att vi hade det jättevarmt idag, +14° hahaha! Ja, 14° var helt fantastiskt underbart. Tog inte på mig vinterkappan för första gången i år. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att våren har dykt upp där hemma hos er. Skönt när man inte behöver klä på sig en massa också när man ska ut och gå.
      Ha en bra fredag.
      Kram

      Radera
  5. Vilka behagliga temperaturer som ni kunde njuta av! Precis lagom om man frågar mig :D

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så varma dagar ni börjar få nu! Skönt! Nästa vecka ska vi tydligen få rätt varmt här också, i alla fall runt 15 grader :)
    Trevlig helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt att det går åt rätt håll med vädret. Bara att njuta.
      Ha en fin och bra helg du med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.