2023-04-08

En lång fredag

 

Vi tog en långpromenad ner till havet jag och Ixa. Så vi välkomnade solen och den nya dagen ihop där vid havet.

Vi gick helt på nya platser och hon bemästrade även sin första gångbro med en guldstjärna. Det var matte däremot som blev lite groggy i pallet istället. Att gå och berömma och titta upp och sedan ner på Ixa samtidigt som trafiken susade förbi. 

Jag är höjdrädd och hade jättesvårt i början med dessa gångbroar ( som jag inte har nu) över N332:an. Men som gubben säger. Det är bara att bemästra det, med att göra det flera gånger. Om och om igen.

Frukost samtidigt som vi kollade på "Alla mot Alla". Jösses, så kul och bra det programmet är tycker vi.

På eftermiddagen tog vi bilen upp till allmänningen och Ixa fick springa fritt och vi fick en lite prommis med.

Såklart så blev det en fredagsdrink på takterrassen och sedan så tog vi en siesta i solstolarna.

Efter siestan var det lite att styra med i köket inför påskafton. Så jag hamnade där i några timmar och sedan var det kväller.

Lite tv-tittande som vanligt innan hopp i säng, blev det med.


Vi hann ner precis innan hon (solen) dök upp.


Man blir lika varm i hjärtat varje gång man ser henne stiga upp ur havet.


Det är verkligen en stor helg här nu. Den heliga veckan som man kallar påsken. Här hade de hängt ut en Jesu bild på sitt staket.


Men på Casa 66 var det inte så religiöst. Utan vi tog som vanligt en fredagsdrink på takterrassen. En hittepådrink som vi kallade för en häxblandning (kolla färgen 😨) men drickbar.



Lite pyssel med gel-naglar blev det med. Somriga och med lite modern konsttusch 😏 på dem.

12 kommentarer:

  1. Woow vilka fina naglar. Glad Påsk! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk önskar jag er alla!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder och vilka fina naglar!
    Den sortens broar är inget för mig heller men gubben din har rätt. Ju fler gånger man gör något obehagligt desto lättare går det oftast. Bara att kämpa på!

    Kram och Glad Påsk till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag bemästrade min höjdrädsla igår igen 😊.
      Detsamma till er.
      Kram

      Radera
  4. Fin färg på naglarna :)
    Kram A

    SvaraRadera
  5. Glad påsk! 🐣

    SvaraRadera
  6. Härliga påskdagar och fin färg på naglarna!
    GLAD PÅSK önskar TITTI

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.