2023-04-29

Rundor hit och dit

 

Gjorde en kortrunda med Ixa innan jag stack ut på min löprunda. Man vill komma iväg rätt tidigt innan solen steker som mest. Nu kanske många tänker, varför tar inte gubben morgonrundan med Ixa för 🤔. 

Nu är det så att det är jag som är den morgonpigga personen här i huset, inte gubben. Så varför ska jag köra upp honom, när jag ändå är uppe. Nej, något sådant tänk finns inte hos mig. Så nu vet ni hur det ligger till med det 😉.

På eftermiddagen åkte vi upp till allmänningen och rastade Ixa. Vi tränade på att hon ska lära sig kommandot "framåt". Så att hon ligger framför oss i spåret och inte bakom och kommer på efterkälken. Så att man har koll på henne under promenaden.

Sedan åkte vi direkt till Mercadona och handlade hem lite basvaror som tagit slut. Vi köpte även langostinos som vi hade till middag.

På kvällen blev det lite spel och sedan tv:n.

Lite molnigt på morgonrundan.


Inte en kotte uppe på allmänningen.


Hemmagjord sangria på cava, rosévin och citronläsk.


Det blev plockmat till fredagsmiddag.


Tapas med andra ord.


Hon är överlycklig när hon hittar ett fikusblad att bära på.

8 kommentarer:

  1. Med tanke på att du är morgonpigg så finns det väl ingen anledning att väcka gubben för att han ska ta morgonrundan med Ixa. På brukshundsklubben har vi tränat "bakom" en del med tanke på att det är bra om hunden inte alltid vill ta ledningen. Det har varit svårare än framför.
    Vilken god kvällsmat det blev!

    Önskar en fin lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, jag tycker inte en hund ska vara bakom en när man är ute och går. Förstår att det måste vara svårt att träna in.
      Plockmat går alltid hem.
      Fin lördag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Glömde att säga vilken fin bild på Ixa och så fint hon bär bladet :D

    SvaraRadera
  3. Tapas är gott och hunden är gullig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tapas är verkligen gott.
      Och Ixa är så söt, tycker vi med.
      Kram

      Radera
  4. Er Ixa är ett riktigt litet charmtroll. Så fin på bilderna.
    Förstår att du inte väcker gubben din när du ändå är vaken redan.
    Dessutom kan det ju vara lite skönt att ha morgonen för sig själv också.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är söt och fin.
      Jag har egentid när jag joggar, och det räcker gott för mig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.