2023-04-23

Lördag

 

Ixa och jag tog morgonrundan innan frukost. Och när den var i magen gick gubben ut och hämtade handbagaget i förrådet. För han åkte till Sverige igår på en snabbvisit på ett par dagar. Svärfar har fått cancer och skulle ha opererats i torsdags. Men nu blev inte operationen av, men gubben hade redan bokat sin resa. Så han är i Sverige ett par dagar nu. För att hälsa på hos svärfar och även hela vår flock får han träffa och krama om.

Vi bestämde att jag är hemma med Ixa. Hon är bara 6 månader och vi vill inte lämna bort henne ett par dagar ännu.

Det blev väldigt tomt och tyst i huset när gubben åkte, eftersom vi är som siamesiska tvillingar och är aldrig ifrån varandra en längre tid. Men Ixa och jag håller ställningarna med hus och trädgård tills han kommer hem igen.

Så nu är det serietittande under tiden gubben är borta. Inte hela dagarna men kvällstid. Så jag betar av de sista av "The Crown" först nu. För det är en serie som jag kollar på själv på min dator annars.


Lite mulet och fuktigt ute på morgonen. Men som sedan blev en strålande dag.


Hittade dessa byttor i kylen. Rester från när jag gjorde vårrullarna häromdagen. Couscous och stekta grönsaker.


Slängde ner innehållet i en bunke + riven ost och ett ägg.


Sedan rullade jag små bollar av smeten och rullade dem i pankoströbröd och friterade dem i stekpannan.


Till de vegetariska bollarna blev det en sallad och guacamole till.



Gick ut och knäppte ett kort innan solen (går ner 20.45 nu) försvann bakom husen.

8 kommentarer:

  1. Tråkigt med sjukdom i familjen.
    Bra sätt att ta hand om resterna från kylen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen.
      Slipper man kasta en massa mat 👍.
      Kram

      Radera
  2. Så tråkigt att din svärfar blivit sjuk men bra att maken kunde hälsa på.
    Förstår att ni inte vill lämna Ixa när hon är så pass liten så det blev väl en bra lösning att du stannade hemma.
    Vilken god middag och så bra att ta vara på resterna.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt tråkigt.
      Nej, det känns inte okej när hon är så liten, så det fick bli så här då.
      Ja, det var ätbart och helt okej 😃.
      Fin söndag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Hoppas allt går bra för din svärfar. Sen hinner du längta efter din gubbe. Lite samma med min. Det är inte ofta vi är ifrån varandra. Ibland kan det vara skönt att bara få rå om sig själv... titta på The Crown och äta vegetariskt. Sen har du ju Ixa!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det får vi hoppas.
      Visst är det så 😊. Och nu kan jag se The Crown på storbild med 👍😁.
      Ja, jag är inte ensam, jag vet 😉. Och Ixa och jag har det bra ihop.
      Kram

      Radera
  4. Vad tråkigt att svärfar är sjuk. Hoppas hans operation går bra.
    Känns förstås konstigt och ovant att vara ensam i Casa 66.
    Men du har ju fint sällskap av Ixa.
    The Crown har jag också sett. Bra serie. Just nu tittar jag på Designated survivor.
    På Netflix. Kan rekommendera den om du inte har sett den.
    Ha en bra vecka nu. Håller tummarna att svärfar blir frisk igen.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mycket tråkigt. Och han kommer inte att opereras.
      Vi är ju inte ifrån varandra i flera dagar så det känns tomt. Men jag har Ixa som sagt och vi har det bra.
      Okej, jag ska lägga den serien på minnet.
      Detsamma till dig och tack.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.