2023-04-28

Ordningen återställd

 

Igår var ordningen återställd här hemma igen. Gubben is back 🤗, och det känns bra tyckte både jag och Ixa.

Det var lite fuktigt och gråmulet i luften när vi gjorde våran morgonpromenad. Helt perfekt för att traska på några kilometer innan frukost.

Vi höll oss hemma hela långa dagen. Gubben kollade trädgården, vi snackade ifatt alla våra dagar som vi varit ifrån varandra (lät som det varit ett år)🙊😁, kollade ifatt på det vi ser tillsammans på tv:n på kvällen. En helt perfekt dag, med andra ord.


Halvmulet på morgonen.


Det här huset passerar vi ofta under våra promenader. Jag undrar om det är lika lummigt och vackert på insidan av muren.


Gubben köpte Clean "Warm Cotton" åt mig på taxfree.


Jag fick inspiration av Anna med Bloggen Channal. Hon visar ofta deras mat de äter och delar med sig av recepten. Jag härmade lite detta recept, och du hittar det här


Jag har ju pysslat lite när gubben var i Sverige. Och denna tavla som vi har på altanen, har blivit väldigt solblekt under de åren den har hängt där.


Så det ville jag ändrade på. Grundade med vit akrylfärg först.


Jag älskar att kluddra med färg. Och målar aldrig några specifika motiv. Utan det är abstrakt så det skriker om det.


Jag blir lite besatt av färgen och vill nästan inte att det ska vara slutmålat någon gång.


Jag målar inte heller med pensel (jo det har hänt). På denna använde jag, fönsterskrapa, disktrasa, fingrarna och scotchbrite.

Det blev en ny färgklick där på altanväggen nu.



14 kommentarer:

  1. Återvinning när det är som bäst :)
    Kram A

    SvaraRadera
  2. Inte för att jag tror att ni inte har något att prata om, men nu hade ni kanske lite mer att säga när ni upplevt olika saker. 😀
    Jag ska vara borta minst en månad snart och då blir det nog mycket babbel när jag träffar min gubbe. Vi pratar troligen i telefon också under tiden. 😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har alltid något att prata om eller diskutera.
      Vi pratade även på mobilen varje dag 🙈 när gubben var borta.
      Kram

      Radera
  3. Gott att ha gubben hemma igen förstår jag och att prata i kapp. Kan tänka mig att Ixa blev glad hon med.
    När det gäller tavlan säger jag bara wow! Din blev så mycket bättre än det första motivet tycker jag och den pryder verkligen sin plats!

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det och Ixa blev superglad hon med.
      Tack, jag blev nöjd med den.
      Kram och en bra fredag till dig med.

      Radera
  4. Yes, härligt!!! Förstår att ni alla är nöjda och glada nu när alla är samlade. BRA!! Jag vet, Anna-Channal, har sååå inspirerande recept. Brukar också laga hennes recept, så goda. Du är verkligen kreativ, så fint med din tavla på altanen. Kramar och ha en fin helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är vi 😊.
      Hon har så mycket bra recept dom hon delar med sig av.
      Tack, nu blev det en färgklick där på väggen 😉😃.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  5. Gillar din blogg mycket men aldrig kommenterat förut. Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och önskar detsamma till dig 👍😊.

      Radera
  6. Men underbart! Vad konstnärlig och kreativ du är! Love, love, love! Också så personligt när konsten är skapad av någon i familjen. Mums för maten. Ja, Anna och hennes man är flitiga när det gäller vacker och god mat.
    Ha det gott! Och tack för alla kommentarer hos mig.
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid gillat att skapa och morfar och min mamma målade tavlor. De var inga konstnärer utan hobbymålare.
      Ja, hon visar mycket gott som de lagat till.
      Ha det bra du med.
      Kram

      Radera
  7. God mat som vanligt.
    Vad fin tavlan blev!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack igen 😊.
      Fin och bra helg till dig med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.