2023-04-06

Okej onsdag


Tog svängen förbi havet på min morgonrunda, för numera sedan vi fått Ixa är det mer sällan jag är före solens uppgång. Utan den har redan kommit upp ur havet och börjat värma dagen sådär gott.

Vid lunchtid tog vi bilen upp till allmänningen där Ixa kunde få springa lös och släppa på all energi som spritter i hennes lilla kropp. Hon far runt som en guttaperkaboll  ibland tuvorna.

När promenaden var klar åkte vi direkt till Mercadona för att handla. Det var  inte bara jag i affären, om man säger så. Utan mängder utav folk. Påskfirande spanjorer innifrån landet och vanliga turister med. Men det gick rätt smidigt ändå. Det enda var en evighetsväntan vid fiskdisken. För där var det många nummerlappar före mig.

Eftermiddagen var lös och ledig och det hände inte så värst mycket. Vi var hemma och var ute i trädgården och njöt av vädret, tills det blev kväll och det var dags för tv:n.

Månen lyste klar på morgonpromenaden.


Snart är det nog inflyttningsdags i husen som är nybyggda ute på udden.


Överlycklig när det är grönt gräs att springa i.


Vi plockade bort en fästing på henne, som inte hunnit suga sig fast ännu när vi kom hem.



Väldigt enkel middag Coleslaw och kycklingklubbor.

6 kommentarer:

  1. Härligt när hon får springa lös! Vilket fint liv hon fått. Usch, fästingar. Men jag tänker...orm? Hur är det med såna otäckingar hos er?
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon älskar att få ruscha runt där på fältet.
      Jodå, det finns orm här med. Och jag själv har bara sett orm tre gånger här sedan vi flyttade hit. Om de var ofarliga, det vet jag inte. Men man har alltid respekt för orm ändå.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Det finns ett halsband man kan köpa till sin hund som skrämmer bort fästingar. Tänk att de finns överallt... brrr! Så gott i sin enkelhet, kycklingen och coleslaw, mums!!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi vet. Vi hade sådana på våra hundar när vi bodde i Sverige. De finns att köpa här med.
      Hon ska ta en spruta nu i april som är för mosquitoes och fästingar. Vi ska höra med veterinären om man behöver ett halsband också då.
      Det var mums och snabbt gick det att fixa till.
      Kram

      Radera
  3. Så fina bilder på Ixa i gröngräset! Kan tänka mig att hon njöt av att springa runt där.
    Påsken är väl stor i länderna kring medelhavet så många som är ute för att storhandla tänker jag.

    Önskar en fin skärtorsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hon älskar att springa runt där.
      Det är en stor helg och mer åt det religiösa än hur vi nordbor firar den. Här finns inga påskägg, påskharar eller påskkäringar.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.