2023-04-19

Till barnbarnen

 

Jag gick bort till La Zenia Boulevarden för att hitta något till våra barnbarn. De små förväntar sig att vi har något litet till dem när vi kommer till Sverige. Det har vi alltid haft, så det är ju naturligt.

Det var lagom med folk där borta igår, men ändå blir det som att leta efter julklappar till dem. Ska jag ta den här grejen 🤔, eller ska jag ta den här istället 🤨. Men sedan sa jag till mig själv, -skärp dig nu Carin och tag en grej bara.

När jag var tillbaka så satte jag igång med maten för jag var väldigt hungrig då. Det blev en kylskåpsrensning på grönsakerna som fanns. Stekte dem i stekpannan så det blev en grönsakspytt av dem. Kokade även lite couscous. Plockade fram rispapper och gjorde några vårrullar av detta.

Eftermiddagen och kvällen hände det inte så värst mycket. Vi bara hade det lugnt och skönt och kollade ett tag på tv:n innan vi hoppade i säng.

Vi mötte solen på uppgång när vi var tillbaka på vår morgonpromenad.


Ingen trängsel på Boulevarden och det kändes skönt. Mindre folk igen efter påsken.


Vårrullar som doppades i sötsur sås. Dekorerade med ärtskott på topp.

8 kommentarer:

  1. De blir säkert hur glada som helst tänker jag.
    Mmm.... Så gott ni åt även i går!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi hoppas att de blir 😀.
      Snöat in lite på vårrullar nu. Tycker det är kul att göra dem med 😁.
      Fortsatt fin onsdag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Det är skönt med lite mindre folk. Lugnet före stormen i och för sig men dock en paus. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis 🙈, för snart börjar semesterfolket att ta plats 😬😱.
      Kram

      Radera
  3. Förstår att barnbarnen ser fram emot de presenter ni alltid har med er, hihi!! Och din mat, skrev i min svarskommentar hos mig idag att DU ju är helt otrolig på att laga mat. OCH jaaa, övning ger stor färdighet. Skulle gärna sätta tänderna i den mat du visar, MUMS! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det.
      Bara man tycker något är skoj så blir det genast bra mycket roligare.
      Åhh, tack 😀.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Känner igen det där med att hitta små presenter efter att vi har varit utomlands. Minns att i Nerja fanns det en rolig butik med en stor ko i skyltfönstret. Där hade de massor av smått och gott till barnbarnen.

    Jättegoda vårrullar. Jag tycker det är jättesvårt att rulla in grönsaker i rispapper. Det bara knölar ihop sig! Du kan du!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ale hop-butiken, den finns här med. Och jag var inne i den igår och kollade, men hittade inte något. Det brukar vara den eller Flying Tiger som jag kollar i först.
      Jag hade förmycket i mina vårrullar först och då är det svårt att få till det.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.