2023-04-14

Hundpromenad

 

Det hände inte så värst mycket igår, utan torsdagen var sådär lagom lös och ledig. Lite dammsugning, ny ingefärsshot fixades, det bakades och vi åt fiskgratäng till middag. Lös och ledig kanske var ett konstigt utryck, tycker ni. Men gillar man det man gör så är det inget jobb i det hela.

Men jag tänkte att ni får följa med på Ixa:s och min morgonpromenad som gick lite längs med havet. Jag knäppte lite kort under promenaden.


Vi var ute och gick nästan precis 2 timmar.


Vi gick iväg vid sju tiden.


Snart var vi nere vid våran marknadsgata.


Den här ödetomten brukade jag och gubben snedda över när vi skulle till La Zeniastranden. Men det går inte längre, för här byggs det hus nu.



Här på vänster sida låg en bilfirma när vi flyttade hit. Vi var där och kollade på en bil som vi sedan fick se figurera på olika ställen på internet, med olika priser på alla ställen.


Nu är det inte särskilt långt kvar till havet.


Här har jag, gubben och brorsan ätit frukost en gång. Lite hälsocafé, men finns annat med.


La Zenia hotell är öppet igen. Nymålade stolpar och även markeringarna i gatan. Och flaggorna vajar så snyggt.


Sedan stannade vi och bara tittade ut över havet.


Lite molnigt på vår morgonpromenad.


Vi fortsatte bort mot Punta Prima.


Vi mötte andra hundar som man var tvungen att stanna och kolla efter.


När vi kom bort till Punta Primastranden vek upp mot N332:an igen.


Tycker de här husen ser lite läskiga ut som står på pelare.


Gick rätt bra att ta sig över bron igår med för Ixa. Lockade med hundgodis och pratade peppande med gosig röst hela tiden.


Nu är vi snart hemma och lite varmare har det blivit ute.


Bara allén kvar, sedan svänger vi höger mot oss.


Så var vi på våran gata igen och där pilen visar är våran takterrass.

12 kommentarer:

  1. Det var en härlig morgonpromenad. Hon är duktig som orkar gå så långt redan, den lilla. Jag hällde ut min nygjorda ingefärsshot i vasken igår. Det är andra gången det händer. Det blir en ny sats idag (inte i vasken förhoppningsvis). Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bara det är behagligt ute så verkar hon kunna gå hur långt som helst.
      Jag hällde min på flaska 😉😁.
      Trevlig helg.
      Kram

      Radera
  2. Önskar er en trevlig fredag :)
    Kram A

    SvaraRadera
  3. Så är det. När man gör något som man tycker är roligt så blir det inget jobb.
    Vilken härlig promenad ni kom ut på och det var trevligt att hänga med på ett hörn. Men den där bron...

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis 👍.
      Hon älskar att gå längre promenader på morgonen innan solen kommit upp ordentligt.
      Jag har lärt mig dessa broar som finns här för att passera N332:an nertill havet. Och snart gör Ixa det med galant.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. SÅNA här inlägg gillar jag. Älskar när man får se rundor av olika slag. Två timmar, bra gjort. Det är ju så skönt att gå ut när det ljusnar, vackraste ljuset! Visste inte att hundar får lite ångest vid broar, men jag förstår. DET kan jag också få vid broar som är lite extra.Hon lär sig nog snart att det inte är farligt. Ha en toppenfin helg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att ge sig iväg på morgonkvisten tycker jag.
      Det är en inlärningsprocess med broarna, och jag tror att det kommer gå galant så småningom för henne.
      Ha en bra helg.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Tack för att du tog med mig på din hundpromenad. Den där bron är lite som agility! Har ni sett Underdogs på SVTplay? Lite kul faktiskt!

    Trevlig helg och Kram! Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod 😊, ja, det kan man säga att den är.
      Nej, vi har faktiskt inte kollat på det programmet. Bara hört talas om det.
      Fin helg till dig med.
      Kram

      Radera
  6. Härli promenad och så härligt med havspromenad dessutom
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Havspromenader är det något extra med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.