2023-04-17

En blåsig söndag

 

Det var väldigt blåsigt på vår morgonpromenad. Så Ixa jagade allt som kom flygandes på vår väg. Så det blev en rätt ryckig promenad ut med havet. Men det är smällar man får ta när man går med en valp på en blåsig promenad.

Vid lunchtid tog vi en promenad till ett par vänner som ville ha rådfrågning om ett citrusträd som de har. Inte av mig då, men utav gubben. Vi fikade hos dem innan vi gick hemåt igen.

Jag tog boken och gick upp på takterrassen och lade mig och läste en stund och gubben styrde i trädgården. 

Sedan blev det en eftermiddagsrunda innan jag började med maten. Vi åt den på altanen för det blåste så mycket där uppe på takterrassen. 

En sista kvällsrunda med Ixa och sedan blev det tv:n ett tag innan jag hoppade i säng.

Blåsigt men vackert som vanligt.


Men igår gick vi inte enda bort till Punta Prima som syns på bilden.


Det blev en nudelsallad med fläskfilén som var kvar från grillningen i lördags.

8 kommentarer:

  1. En bra men blåsig dag alltså hos er!
    Så god nudelsalladen såg ut! Hos dig blir man alltid sugen på något gott ;-)

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En perfekt söndag fast det blåste.
      Tack 😊.
      Ha en bra måndag du med.
      Kram

      Radera
  2. Åh vilken skön söndag med både havspromenad, bok i solen och vänner. Själv tillbringade jag söndagen med ett stressigt bak och en stimmigt babyshower. Var helt slut när jag kom hem.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här fanns det inget stress alls, så min söndag var nog bättre 😉😁.
      Kram Carin

      Radera
  3. Ohh så avkopplande och härligt det lät och havspromenad, jag drömmer mig bort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lika avslappnande och njutbart att gå ut med havet.

      Radera
  4. Låter som en perfekt dag! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.